Semana 2

28 mei 2018 - Valencia, Spanje

Buenos Días amigos y amigas,

Leuk dat jullie alweer ons tweede verhaal willen lezen over onze avonturen!

Maandag 21 mei

Na een heerlijk weekendje zon stapten wij maandag weer het benauwde kantoor binnen voor onze tweede stageweek. We hebben deze dag geen nieuwe dingen geleerd, omdat het erg druk was waardoor ze geen tijd hadden om ons uitleg te geven. Dit kwam doordat het in de rest van Europa erg warm was wat ervoor zorgde dat er veel exotisch fruit, zoals watermeloenen en aardbeien, moest worden getransporteerd naar Duitsland. Dit was voor ons een rustig begin van de week.

Dinsdag 22 mei

Dinsdag hadden wij geluk, want we konden om 17:30 al meerijden met een collega naar het appartement. Eenmaal thuis aangekomen, hebben we de grote schoonmaak maar ingezet, want we moesten onze pestzooi maar eens gaan opruimen en schoonmaken. We snappen nu eindelijk de irritaties van onze ouders wel, aangezien wij zowat een pruik konden maken van de opgeveegde haren (ieuw…). Doordat onze, in het eerste opzicht liefdevolle, wasmachine fantastisch leek toen wij aankwamen, viel dit tegen toen wij onze eerste was probeerden te draaien. Na ongeveer 2 uur kwamen wij erachter dat de wasmachine alleen geluiden had gemaakt, en weinig had gewassen. Wij zijn vervolgens maar verder gegaan op de ouderwetse camping-manier, en hebben alles met de hand gewassen in een tijltje (echt leuk!). Na lang zoeken, vonden wij eindelijk ons droogrek vanuit een raam waar we het bestaan niet eens vanaf wisten. Omdat dit rek op 3 hoog hangt, durfde Bente het wel aan om haar (net gewassen) witte shirts op te hangen. Romy nam de veilige optie en koos voor onze zelf opgehangen waslijnen in de ´´waskamer´´. Vervolgens zijn we naar de plaatselijke Chinees gegaan waar ze alle pestzooi verkopen die je je maar kunt wensen (zoals onze veelgezochte kaasschaaf bijvoorbeeld). Aangezien wij dachten dat er bij ons appartement een zwembad hoorde, maar hier een Berlijnse muur 2.0 voor staat, hebben wij ons eigen kleurrijke privé-zwembad aangeschaft. Om te zorgen dat onze overburen jaloers zouden worden op ons balkon, hebben wij ook prachtige (nep)bloemen geplant in ons plantsoentje.

Om in de Nederlandse sferen te blijven, hebben we echte Hollandse gehaktballen gerold. Tijdens het sudderen van de gehaktballen, is Bente even gaan koekeloeren naar haar witte shirts. Bij aankomst zag zij dat haar shirts volledig ondergepoept waren… Nu weten we gelijk waarom dat wasrek zo verstopt zit.

Waarschijnlijk zat er iets verkeerds in de gehaktballen, waardoor we het geweldige idee kregen om buiten te gaan sporten (we zijn ook zooo sportief). Eenmaal buiten werden we zowat het sportveld afgestaard door alle Spaanse chicos. We zagen er zo bijzonder uit dat zelfs de politie 3 keer langs is gereden. Na een pittige workout van een half uur, ging de vriezer bij thuiskomst snel open en hebben wij ons buikje weer rondgegeten aan ijs (want ja, hetgeen dat je er vanaf hebt gesport, kun je er ook weer bij eten toch? Dat heet balans 😉).

Woensdag 23 mei

Woensdag was de drukte bij Eurogroup wat minder, waardoor wij beiden op onze afdeling nieuwe dingen hebben geleerd. Zo leerde Romy nieuwe orders in het systeem zetten, en Bente hoe zij transportprijzen moest maken en hoe zij dit moest doorsturen naar de klanten.

Tijdens de lunchpauze kregen we het aanbod van een collega om mee te rijden naar het winkelcentrum. Hier konden wij natuurlijk geen nee tegen zeggen, en zijn met volle enthousiasme meegereden. Het was een erg groot winkelcentrum waar we onze shop-strategie goed konden toepassen. Na een lunchpauze van zo´n 3 uur, in plaats van 2, kwamen wij terug bij het bedrijf waar we verder zijn gegaan met onze werkzaamheden.

Donderdag 24 mei

Donderdag was weer een drukke dag op stage, waardoor wij de afdelingen hebben geholpen waar het kon. Aan het eind van de dag konden wij al om 17:15 meerijden met een collega naar huis. Deze rit naar huis kwam redelijk in de buurt van onze vliegreis… Nadat ze over de snelweg van Paterna was gesjeest als Max Verstappen, kwamen wij al na 10 minuten aan bij ons appartement. We hebben hierna snel gekookt en de rest van de avond als echte pubers op de bank gehangen.

Vrijdag 25 mei

Vrijdag stonden wij met een fijn gevoel op, aangezien het weekend alweer bijna om de hoek stond. De dag bij Eurogroup verliep snel en was erg gezellig, omdat iedereen in een weekend stemming was. Er werden vele grapjes gemaakt; zo zagen wij bijvoorbeeld een vrouw met een zweep over de afdeling administratie lopen (vraag ons niet waarom…). Om 18:30 was het tijd om naar huis te gaan en reden wij, zoals elke dag, mee met Susana. Toen wij haar vertelden over onze wasmachine, bood zij aan om ons te helpen. Na ongeveer 3 keer de handleiding te hebben gelezen en 2 uur te staan staren naar de wasmachine, waren we helaas nog geen informatie rijker. Maandag dan toch maar even vragen aan James Bond 2.0... (die ons natuurlijk met alle liefde wil helpen wanneer wij een probleem hebben).

Zaterdag 26 mei

Onze zaterdag kunnen we in een paar woorden omschrijven, het ging namelijk zo:

*shoppen, fietsen, eten, shoppen, eten etc.*

Om onze ouders, die over een paar weken op bezoek komen, niet alleen de winkels te laten zien, hebben wij ook een aantal kunstwerken en parken bekeken zoals ´´Ciudad de las Artes y las Ciencias´´, ´´Jardín Del Turia´´ en de ´´Mercado Central´´. Natuurlijk hebben we dit niet allemaal lopend bekeken, aangezien de spierpijn van onze work-out  van dinsdag nog steeds aanwezig was. Bij ´´Verrassend Valencia´´ hebben we daarom 2 leuke stadsfietsen gehuurd, zodat wij als echte toeristen Valencia konden verkennen. Slechts 1 van de 2 huurfietsen had een krat/bak wat achteraf niet zo slim was, omdat we al onze shoptassen niet kwijt konden. (tip; huur dus fietsen die allemaal een krat/bak voorop hebben).

Aan het eind van de dag besloten we een ordinaire hamburger te gaan eten bij een plaatselijk restaurantje. We waren typische Nederlanders en moesten natuurlijk weer het moeilijkste bestellen, waardoor er (dachten wij) een ´´Engelse´´ ober moest komen. Tijdens zijn loopje naar onze tafel praatten we best hard en ging het als volgt;

Romy: ´´Oh, dat is best een knappe Spanjaard!´´ (Hoewel niks boven Koen gaat natuurlijk 😉)

Bente: ´´Nou, dat valt best wel mee...´´

*Bente laat haar menukaart op de grond vallen*

Ober: ´´Tjongejongejonge´´

*Bente legt in een heel Engels verhaal uit dat dat een typisch Nederlandse uitspraak is, waarop de ober lacht*

Ober: ´´Wat mag het zijn dames?´´

Oftewel, les numero 1; Pas op met wat je zegt, want je kunt zo ineens iemand tegen komen die Nederlands is of verstaat. In ons geval was het best awkward...

Zondag 27 mei

Tijdens de laatste dag van het weekend hebben we heerlijk uitgeslapen, waarna we tijdens ons ontbijt pas echt goed wakker werden door de harde knallen van de Cobra´s in de straat. Het bleek dat verschillende kinderen hun communie vierden. In Spanje is het dus de traditie om dit te vieren met een slinger van Cobra´s (in de bijgevoegde foto´s kun je zien hoe het eruit zag vanaf het balkon).

Na een verfrissende douche zijn wij boodschappen gaan doen en hebben we zelf tomatensoep gemaakt. Ook moest er weer een wasje worden weggewerkt, en kon er weer worden schoongemaakt. Hierna waren we zo moe dat we op de bank zijn neergeploft met Netflix & Ijs (in plaats van Netflix & Chill).

Kortom, een week vol met nieuwe ervaringen en leuke momenten!

We zouden het erg leuk vinden als jullie onder ons verhaal een reactie achterlaten, zodat wij kunnen lezen wat jullie ervan vinden.

Hasta la próxima semana, adiós!

Bente & Romy

1. Paul Witberg:
    28 mei 2018
    Gooi ik. Leuk jullie blog .Kan ik ook eens lezen wat jullie allemaal doen (niet doen). Veel plezier samen enne schrijfsel. Groeten van je oom. Paul
  2. Chris, Carla en Sem:
    28 mei 2018
    Weer een leuk verhaal met mooie ervaringen meiden!
    Onze "pruik" op de vloer is na het vertrek van Romy wel een stuk minder😂😂 maar wat het wijze lessen doen jullie daar op! We kijken er naar uit om jullie op te zoeken en Valencia te leren kennen.
    Voor nu: GENIET met hoofdletters! 😍😙
  3. Nelie:
    28 mei 2018
    Nu weet je ook waarom die ouders alles achter jullie op lopen te ruimen😂😂😂😂wat hebben die moeders het nu makkelijk zonder pruiken ruimerij
  4. Roos:
    28 mei 2018
    Het is weer een erg leuk verhaal meiden en jullie genieten flink.
    Heerlijk hoor, zou wel eens om een hoekje willen kijken.😚
  5. Monique:
    28 mei 2018
    Tja, de moeders doen toch wel veel he😂😂😂 dan waarderen jullie het straks nog meer!!
    Leuk dat jullie alvast hebben gekeken waar wij ( Jannette en ik) kunnen shoppen!!!
    Veel plezier deze week we horen/lezen jullie volgende blog weer!!
    Dikke kussss
  6. Annemarie:
    28 mei 2018
    Prachtig zwembad, ik ben mega jaloers... en ben niet eens de buurvrouw😂

Geniet en veel (werk)plezier weer deze week! X
  7. Jose:
    28 mei 2018
    Het is een feestje om jullie blog te lezen👍👍 tot volgende week en veel succes aankomende week 😘😘
  8. Opa en oma witberg:
    28 mei 2018
    Hoihoi, zo zie je maar weer waar moeders goed in zijn nu jullie het zelf ervaren,
    Maar fijn dat jullie het leuk hebben, en we genieten van jullie verslag van werk en vrije tijd.
    fijne dagen deze week en tot horens, knuf van ons.
  9. Yasmin:
    Omg love it !!!!😂😍
  10. Jannette en Ferry:
    28 mei 2018
    Wat een ervaringen doen jullie op! En wat ziet Valencia er prachtig uit, helemaal zin om te komen! Super leuk om op deze manier met jullie “mee te kijken “! Blijf vooral genieten, van alles, een ervaring om nooit te vergeten, liefs van de Bruijntjes😘😘
  11. Jozine:
    28 mei 2018
    Wat gaaf!!! Nieuwe handel meiden!! Jullie kunnen altijd nog in de extensions 😝 heeeel veel plezier!!! Lekker genieten! Xx Jozine & Noa Xx
  12. Brian:
    28 mei 2018
    Wat super fijn om te lezen en zien dat jullie het zo leuk hebben! Blijf zo genieten en leer af en toe ook nog iets 😘 Brian
  13. Machteld van Roon:
    28 mei 2018
    Hola, wat een leuk verhaal weer . Jullie beleven en doen van alles , maken er op zijn tijd een feestje van👍🎉
    Kleine tip : is er een wasserette in de buurt🤣
    Blijven genieten, af en toe moeders extra waarderen 😂😂😂
    Fijne week weer , maak er weer iets moois van👍🍀🤣😘
  14. Kim Bodemann:
    28 mei 2018
    Wat suuper leuk om te lezen en hoe jullie alles omschrijven lijkt het zowat als of je er bij bent. Geniet er van en ben benieuwd naar jullie nieuwe verhalen.🤗 Have fun!!
  15. Josje:
    28 mei 2018
    Super leuk om te lezen, lekker genieten meiden en af en toe nog wat leren😂
  16. Jacq:
    Echt een straf deze geweldige stage🏖🏖🏖 Xx Ron en jacq
  17. Marijke Koelewijn:
    29 mei 2018
    Worden alle verhalen met de week aangedikt? ;)
    Leuk om jullie te volgen dames!
  18. Jort en Aron:
    29 mei 2018
    Wat zijn jullie super ondernemend zeg; shoppen, sporten, cultuur, badje, koken, huishouden, facetimen en oja óók nog naar katoor 🤣🤣😂😂 Geweldig hoor meiden, genieten! En maak er een prachtige ervaring van!!!
  19. Kevin en sanne:
    29 mei 2018
    haha meiden wat een ontzettend leuk verhaal weer, jullie nemen ons mee naar valencia! jullie moeten schrijfsters worden het is net alsof we alle avonturen met jullie beleven!! dikke kus schatjes!!!

kan niet wachten op jullie volgende verhaal!!!!!
  20. L. van Geest:
    30 mei 2018
    Wat een ontzettende gezellige verhalen schrijven jullie. Wij kijken er iedere keer weer naar uit om het volgende verhaal van jullie te lezen. Wat een hoop verschillende ervaringen doen jullie op.Het ziet er in ieder geval naar uit dat jullie het ontzettend naar jullie zin hebben. En Bente ik sprak jouw oma Jos en die heeft zoooo genoten van jullie bezoek aan haar. Wij kijken uit naar het volgende verslag. Have fun!!!
  21. Marleen:
    30 mei 2018
    Ook ik geniet enorm van jullie leuke verhalen en super leuke schrijfstijl! Hartelijk dank en veel plezier! 😘😘