Semana 8

9 juli 2018 - Valencia, Spanje

Buenos Días amigos y amigas,

Het aftellen is begonnen! Nog maar een paar dagen en dan zitten we alweer in het vliegtuig terug naar huis. Maaaar, eerst hebben wij natuurlijk weer genoeg te vertellen over de afgelopen week. Enjoy!

Dinsdag 3 juli

Na een heerlijk weekendje strand in Sagunto zijn we dinsdagochtend met Mati meegereden naar kantoor. Eenmaal aangekomen, hebben we onze papieren en pennenbakjes gepakt, en zijn wij beiden verhuisd naar andere afdelingen. Bente loopt nu mee op de afdeling administratie en Romy op de afdeling kwaliteit. Het was erg interessant om weer een andere kant van het bedrijf te kunnen zien, en de dag vloog dan ook voorbij door alle nieuwe uitleg en de werkzaamheden die we kregen.

Rond 17:30 uur konden we meerijden met Max Verstappen 2.0 waardoor we lekker vroeg thuis waren. Bij thuiskomst hebben we gelijk onze koffertjes (waar natuurlijk genoeg in zat voor een hele week 😉) uitgeruimd, en de wasmachine aangezet. We voelen ons trouwens nog steeds intens gelukkig wanneer we het geluid van dat ding weer horen… Zo fijn, een wasmachine! Aangezien de koelkast er best leeg bij stond, zijn we die avond boodschappen gaan doen waarna het tijd was om lekker ons bed in te duiken.

Woensdag 4 juli

Vandaag hebben wij veel meegekeken met onze collega´s, zodat we konden zien wat zij precies doen. Ook hebben wij beiden uitleg gekregen over hoe we bepaalde dingen kunnen invoeren in het systeem. Aan het eind van de middag stond Max Verstappen 2.0 alweer klaar in d´r racewagen, en waren we rond 17:45 uur al thuis.

In de avond heeft Bente een work-out gedaan, want ja... De spieren moeten getraind worden en al die hamburgers, ijsjes en snoepjes moeten er ook vanaf (we eten ook gezond hoor, salades enzo) Romy had een tijdelijke sportburn-out, en besloot daardoor om de volgende dag te gaan sporten.

Donderdag 5 juli

Donderdag is Romy zelf aan het werk gegaan met het invullen van gegevens in het systeem, en heeft Bente de orders verwerkt. In de lunchpauze hebben we even bij kunnen komen van al dat harde werken met een nieuwe aflevering van Temptation Island VIPS. Een echte aanrader als je van simpele series en drama houdt. Om 15:30 uur zijn we weer terug naar kantoor gelopen, en aan de slag gegaan met onze werkzaamheden.

Aangezien Verstappen 2.0 deze hele week vroege dienst heeft, zijn we ook donderdag weer lekker optijd naar huis gegaan. Hierdoor hadden we mooi de tijd om als echte keukenprinsesjes wat uitgebreider te koken en eten. Na het eten heeft Romy, zoals beloofd op woensdag, heel sportief een work-out gedaan in het parkje voor het appartement.

Later die avond pakten we (om in de gezonde sfeer te blijven 😉) de verse ananas erbij, en maakten we een figuurlijk to-do lijstje zodat we niks kunnen vergeten voor ons vertrek naar Nederland. Eén van de dingen die op dit lijstje staat, is ´´de voorraad opmaken´´. Daar zijn we maar gelijk mee begonnen, en dus zaten we nog geen kwartier later aan het ijs, snoep etc. Wat een balans hebben wij toch hè! Hierna zijn we gaan douchen, en heerlijk ons bedje ingerold.

Vrijdag 6 juli

Yeheees, alweer bijna weekend! Op de afdeling kwaliteit worden regelmatig proeverijen georganiseerd om bepaalde producten te testen. Rond 11:00 uur heeft Romy samen met een collega de paraguayo proeverij voorbereid, en ongeveer een half uurtje later was het tijd om te proeven. Erg leuk! Ook hebbben we vandaag verder gewerkt aan de stageopdracht, en even op een rijtje gezet wat we hiervoor nog moeten doen.

Verstappen 2.0 heeft ons weer vroeg thuisgebracht, waarna we boodschappen hebben gedaan en het huis hebben schoongemaakt. Let the weekend begin!

Zaterdag 7 juli

Voor de aller, aller, aller laatste keer zijn we het weekend goed begonnen met wat shoppen in Valencia, Nog één keer hebben we alle winkels bezocht om de leukste items te scoren. Het Spaanse woord voor ´´uitverkoop´´ zullen we in ieder geval niet snel vergeten, want man… We zagen het o-ver-al. Prachtig hoor, al die etalages waar levensgroot ´´REBAJAS´´ op staat. Nu nog hopen dat het vrijdag allemaal in onze koffers past… #sorrynotsorry.

Na een heerlijke ochtend shoppen was het tijd om lekker naar het strand te gaan, waar we met Yasmin en Sam hadden afgesproken. Aangezien zij graag een weekendje weg wilden, leek het ze leuk om naar Valencia te gaan zodat ze tegelijkertijd ons konden zien. Zo gezegd, zo gedaan. Wat was het leuk om elkaar weer te zien, en bij te kunnen kletsen over de afgelopen weken!

Aan het eind van de heerlijke stranddag, zijn we voor de laatste keer gaan eten bij La más Bonita. Ondanks dat de bestelling niet helemaal soepel verliep (suiker in de sangria, saus op de hamburger en een verkeerde rekening), mocht dit de pret zeker niet bederven en hebben we lekker gegeten. Natuurlijk werd deze mooie dag afgesloten met een heerlijk stuk taart! Na het eten hebben we nog wat kleine boodschapjes voor zondag gedaan, en zijn we bij de metro uitgezwaaid. Liefde voor jullie, Yasmini en Sam!

Zondag 8 juli

Zondagochtend zijn we al vroeg naar het strand gegaan, zodat we onze tan nog even goed konden bijwerken. Het was zooo warm! Aangezien wij deze week een nieuwe fles zonne-olie hadden gekocht en deze vandaag nog op moest (beter voor de voorraad), hebben we er heel de dag bijgelegen alsof we net uit de frituurpan kwamen rollen. Maar hé, de fles olie was wel leeg aan het eind van de dag 😉.

Rond 18:00 uur, hebben we een taxi gepakt die ons naar het busstation heeft gebracht. Vanaf daar zijn we met de bus naar de stad gegaan om wat te kunnen eten bij het restaurant Café & Tapas op Plaza de la Virgen. Een hamburger kon er wel in na zo´n vermoeiende dag op het strand! Hierna hebben we nog een heerlijk ijsje gehaald, en zijn we richting de metro gelopen zodat we een beetje vroeg thuis zouden komen.

Kortom, het was weer een leuke week waarin we het laatste weekend in onze hometown Valencia goed hebben afgesloten! Tot over een paar dagen!

Liefs,

Romy & Bente

1. Marijke Koelewijn:
    9 juli 2018
    Ik heb genoten van jullie blog! Fijne reis terug en geniet van jullie vakantie!
  2. Roos:
    9 juli 2018
    Heb hier heerlijk in het zonnetje jullie Blog gelezen, weer een leuk verhaal meiden. Nog een paar dagen werken en dan weer met het vliegtuig naar Holland. Het is allemaal voorbij gevlogen. Goede reis terug en tot snel😙
  3. Monique:
    9 juli 2018
    Wat een gezellig week hebben jullie weer gehad, ook wij zijn aan het aftellen!!!! Leuk om jullie weer te zien!!! Heel veel plezier de laatste dagen!!! Dikke kuzzzzzzzzz
  4. Chris, Carla en Sem:
    9 juli 2018
    Heerlijk weer om te lezen! Maar jeetje meiden, zo komt er toch bijna een einde aan jullie ge-wel-di-ge avontuur waar jullie zo enorm van genieten!!! Maar stiekem zijn wij wel weer blij als het vrijdagavond rond de klok van 23.00 uur is en we jullie weer veilig in onze armen kunnen sluiten en een knuffel kunnen geven op Zestienhoven :-)
    Maak er nog een paar mooie dagen van met een warm afscheid van alle lieve mensen om jullie heen (en je mag Mati en de andere lieve mensen ook een knuffel van ons geven voor alle goede zorgen voor jullie!) Tot vrijdag senoritas!! xx
  5. Opa en oma witberg:
    9 juli 2018
    Hoihoi, wat leuk en gezellig om jullie verhaal weer te lezen.
    de tentjes gaan jullie missen, nog een paar daagjes en dan richting Rotterdam.
    goede reis samen he, knuf Opa en Oma.
  6. Jannette en Ferry:
    9 juli 2018
    Hoi meiden, wat sluiten jullie aan het eind van de week een geweldige stageperiode af, met hele lieve collega’s, een top apartement en een hele mooie stad, deze geweldige weken nemen ze jullie niet meer af! En heerlijk om jullie weer op Nederlandse bodem te hebben vrijdag.............
    Maak er nog een paar hele leuke dagen van, succes met jullie afscheid en het pakken van de koffers, ik zal dit blog missen.............dikke kussssss Jannette
  7. Kevin en sanne:
    9 juli 2018
    Girls, kan niet in woorden beschrijven hoe trots ik op jullie ben! Lieve bente en room wat hebben jullie het knettergoed gedaan!!

Wij tellen de uren tot vrijdag lieve siss wat missen we jou! Geniet er nog van en een hele dikke kus 🤩💖💖💖💖
  8. Wil Kouwenhoven (oma van Koen):
    9 juli 2018
    T'was leuk Romy en Bente om op de hoogte te blijven van jullie stage in Spanje. Ik wens jullie een goede reis naar huis en alle succes straks na de zomervakantie voor het nieuwe schooljaar. Maar eerst lekker vakantie.
  9. Jannette en Ferry:
    9 juli 2018
    Hoi meiden, weer een gezellig stukje van jullie, wij zijn inmiddels druk bezig met de voorbereidingen van jullie thuiskomst, dranghekken, wegen afzetten, verscherpte controles op de luchthaven, extra marechaussee ingehuurd etc. en dit is slechts een greep uit de maatregelen die wij getroffen hebben, voor vrijdag wensen wij jullie een goede vlucht en zien we elkaar weer op de luchthaven “the Haque Rotterdam AirPort” kusjes Fanny.
  10. Jort en Aron:
    9 juli 2018
    We hebben je verhaal gelezen en vinden het heel leuk maar missen je wel Bente. Is dat bruine been van jou? Dan ga ik de bruinwedstrijd niet meer winnen 😂 ik geef me over 🏳️
    Tot snel ??!! 🤗🤗
  11. Machteld van Roon:
    9 juli 2018
    Alweer een super leuk verslag!!
    We gaan het missen , ik zou zeggen : ga er vooral ook in Nederland mee verder😂😂👍
    Geniet nog van de laatste dagen en daarna een goede vlucht en veilig thuis komen🍀🍀🍀☀️☀️☀️😘😘😘
  12. Jozine:
    10 juli 2018
    Super leuk om te lezen meiden! Ben blij dat jullie weer een leuke week achter de rug hebben! Nog een paar nachtjes! Veel
    Plezier nog even en tot het weekend! 😘💋
  13. Astrid:
    11 juli 2018
    Weer super leuk om jullie belevenissen te hebben gelezen. Wat gaat de tijd toch snel he? Zo kijk je er naar uit en zo ga je al weer bijna naar huis. Wat een ervaring deze afgelopen periode voor jullie.
    Alvast bedankt voor jullie blog. Het was heel leuk om ze iedere week te lezen. Geniet nog van de laatste dagen en een hele fijne reis naar huis. Dikke kus van astrid