Semana 7

3 juli 2018 - Valencia, Spanje

Hola chicos y chicas,

Hier zijn we dan! Een dagje later dan gepland, want gisteren hebben wij een dagje vrij gehad.

Maandag 25 juni

Maandag zijn wij druk bezig geweest met het schrijven van een nieuwe blog van week 6 voor jullie. In de lunch pauze zijn wij boodschappen gaan doen, zodat we in de avond lekker konden luieren. Hierna hebben we weer nieuwe dingen geleerd op onze afdelingen, waardoor de dag zo voorbij was. Om 18:30 uur was het alweer tijd om met Max Verstappen 2.0 naar huis te rijden en in de avond hebben wij eventjes goed kunnen relaxen.

Dinsdag 26 juni

Vandaag was erg leerzaam en interessant. Wij leren hier veel en iedereen wil ons nieuwe dingen laten zien en ons informeren over verschillende werkzaamheden. Dit vinden we ontzettend fijn, want in Nederland is dit niet altijd het geval. Wanneer je stage loopt in Nederland word je vaak gezien als een stagiaire, terwijl je in Spanje word gezien als een collega. Op deze manier ben je veel meer betrokken bij het bedrijf.

Aangezien wij de ijsjes hier niet kunnen laten staan, was het weer eens tijd om te gaan zweten. Na een goede, en vooral pittig warme workout hebben we de laatste wasjes gedraaid en een einde aan de dag gebreid.

Woensdag 27 juni

Deze dag stonden wij weer heerlijk op met een zonnetje die door de ramen scheen! Wat is het toch fijn om elke ochtend zo wakker te mogen worden. Tijdens de stagedag zijn we bezig geweest met het uitvoeren van onze werkzaamheden, en ging de dag snel voorbij.

Aangezien Susana (de vrouw die ons thuisbrengt) deze week op vakantie gaat, hebben wij alvast het afscheidscadeautje voor haar voorbereid. Verder hebben we deze avond rustig aan gedaan, omdat je toch best moe word van de lange dagen die je hier maakt.

Donderdag 28 juni

Donderdag alweer… De week gaat zo snel! Morgen hebben we bijna weekend. Vandaag hebben wij het afscheidscadeautje aan Susana gegeven, en haar alvast gedag gezegd. Ze vond ons cadeautje hartstikke leuk en zei dat ze ons gaat missen! We hebben het erg gezellig met haar gehad, en vonden het een eer om haar ´´meerij dochters´´ te mogen zijn. Met een lach en stiekem natte oogjes nam Susana afscheid van ons!

Donderdagavond hebben wij onze koffers ingepakt en ons helemaal klaargemaakt voor een weekendje weg. We zijn dit weekend naar Sagunto gegaan, een dorpje dat 30 minuten vanaf Valencia ligt. Mati woont hier in een appartement dat twee minuten lopen is naar het strand. Aangezien haar ouders ongeveer een jaar geleden overleden zijn, heeft zij het appartement geërfd. Mati nodigde ons uit voor een heerlijk weekendje zon en strand! Hier konden wij natuurlijk geen nee tegen zeggen...

Vrijdag 29 juni

Almost weekend! Vandaag zijn wij met onze bepakte koffers naar stage gegaan. Iedereen was in shock, omdat ze dachten dat we al terug naar Nederland zouden gaan. Na een uitleg over waar we dit weekend heengingen, kregen we vele leuke reacties en wenste iedereen ons veel plezier. Later die dag was het erg druk bij Eurogroup, waardoor er vele problemen ontstonden rondom de logistiek. Aangezien Mati moet blijven tot al het werk klaar is, gingen wij pas rond 20:00 uur naar Sagunto.

Eenmaal aangekomen, was het strand en het dorpje prachtig! Overal waren palmbomen en de zee was vele malen blauwer dan in Valencia. We hebben onze koffers uitgepakt en zijn gaan eten bij een Italiaans restaurant. De pizza was verukkelijk, en na een zeer gezellige avond was het tijd om ons bed in te duiken.

Zaterdag 30 juni

Yay! Onze eerst dag die we heerlijk konden gaan spenderen op het strand. We stonden vroeg op, omdat we eerst een plaatstelijke markt gingen bezoeken. Mati kon helaas niet mee, omdat zij moest werken. Ondanks dit, had ze een heerlijk ontbijtje voor ons klaargezet met een lief briefje erbij. Na het ontbijt zijn we naar de markt gegaan en ondanks alle pestzooi die ze verkochten, was het erg leuk om weer even op een markt te lopen.

De temperatuur steeg behoorlijk snel dus hebben wij gauw onze bikini aangedaan, waarna we richting het strand zijn gegaan. Hier hebben wij de hele middag goed bij kunnen bruinen, totdat er rond 16:00 uur drama op het strand begon. Door de harde wind was de zee erg gevaarlijk geworden. Er werd een meisje bewusteloos de zee uitgetrokken. Na een reanimatie, reageerde het meisje weer en werd zij met de ambulance afgevoerd naar het ziekenhuis. Nog geen halfuur later werden wij tijdens ons schoonheidslaapje gestoord door politie op quads. Ze reden met volle snelheid naar de andere kant van het strand. Er was hier blijkbaar nog een meisje/de vrouw bewusteloos gevonden. Deze situatie hebben wij niet helemaal kunnen volgen, maar we weten wel dat het serieus was. Het meisje/de vrouw is namelijk met begeleiding van de politie op quads, afgevoerd naar het ziekenhuis. Aangezien deze twee gebeurtenissen niet zomaar voorkomen, besloot de reddingsbrigade een rode vlag op te hangen en iedereen uit de zee te halen. Natuurlijk wilden wij precies op dat moment eventjes gaan afkoelen (plassen)...

Rond 19:00/19:30 uur zijn we terug naar het appartment gegaan om ons op te frissen. Dit keer besloten we om een lekkere hamburger te gaan eten. Inmiddels was Mati ook weer terug van het werk, dus zijn wij gezellig met z´n drieën gaan eten. Hierna hebben we ons klaargemaakt voor een avondje uit bij Cocoa Beach Club. Mati stelde voor om eerst een typische Agua de Valencia te gaan drinken. Dit was op het begin eventjes een sterk drankje, maar later werd het alleen maar lekkerder. Mati besloot rond 01:00 uur naar huis te gaan, waarna wij naar Cocoa Beach Club zijn gelopen.

Na nog wat heerlijke drankjes, schoot de alcohol er toch behoorlijk in! We hadden het erg gezellig, en ieder persoon van de club was dan ook slachtoffer van onze imitatie show. Een uurtje lachen en drinken bracht ons dan eindelijk op de dansvloer, waar wij Paco ontmoetten. Paco zat al ongeveer de hele avond naar ons te gluren. Eenmaal op de dansvloer besloot hij dan toch maar op ons af te stappen, en te vragen of hij onze Instagram mocht. Hij wilde zelfs op de foto met ons! We wisten niet hoe snel we opeens naar de wc moesten, en hebben hem gelukkig afgeschud. (boyfriendjes don´t worry, we zijn goede girlies)

Rond 04:00 uur werd het tijd om richting het appartement te gaan. Na alle drankjes en dansjes krijg je natuurlijk best een beetje trek. Daarom besloten we ergens voedsel te gaan halen. We kwamen uit bij een churros tentje. De churros zagen er overheerlijk uit, totdat wij ze in ons mond hadden en we er achterkwamen dat ze knoerdhard en koud waren. Met wat hulp van vier jongens die knetter dronken waren, hebben we ze dan toch opgekregen.

Zondag 1 juli

Om 11:00 uur stond onze wekker alweer om te gaan ontbijten met Mati. We zouden gaan ontbijten bij een restaurant waar ze churros hebben. Dit keer waren het gelukkig wel warme en zachte churros! We aten ze met een kopje chocolade en het was heerlijk!

Na het ontbijtje, besloot Mati ons te gaan omtoveren tot echte Spaanse chicas. We kregen haar officiële Flamenco jurken aan. Mati deed ons haar en versierde ons met mooie details zoals bloemen, oorbellen en speciale sjaals. Om ons helemaal af te maken, moesten wij hakken aan. We hadden deze zelf natuurlijk niet bij ons, aangezien we anders veranderen in wolkenkrabbers tussen al die kleine Spanjaarden. Mati pakte twee paar in maatje 37. We leken de stiefzusters van Assepoester wel... Na wat geprop, geduw en een beetje pijn zaten wij dan toch echt met onze maat 40/41 in haar hakken.

We hadden ons natuurlijk niet voor niks opgedoft, en dus besloten we om met z´n drieën de straat op te gaan om ons te showen aan Mati haar familia. Eenmaal op straat kregen wij vele leuke reacties. Iedereeen klapte ons toe en riep ´Guapaaaaaas´ (hotties) Eenmaal aangekomen bij Mati haar nicht, schrok ze zich rot en kon ze haar ogen niet geloven. Ze vond ons zooo mooi! Het was erg grappig en gezellig. Na een tijdje zijn we met z´n vieren terug zijn gegaan naar het appartement van Mati om ons te gaan omkleden. We wisten niet hoe snel we onze bikini moesten aantrekken, aangezien de jurken zo warm waren!!!

Hierna volgde een heerlijk middagje strand. Om 18:00 uur zijn we terug gegaan om ons op te frissen want we zouden samen met Mati, haar dochter en nichten naar een Flamenco voorstelling gaan. Het was ontzettend mooi en leuk om te zien. Hierna hebben we de avond goed afgesloten met wat lekkere tapas!

Maandag 2 juli

Zaterdagochtend had Mati besloten om vrij te regelen voor ons. Ze was naar Ricardo gegaan, en had hem medegedeeld dat wij maandag nog niet naar kantoor zouden komen omdat wij nog wat moesten bijbruinen. Aangezien Ricardo hier niet zoveel tegen kon zeggen, werd dit goedgekeurd. Hallo extra dag weekend!

Maandag zijn wij erg vroeg opgestaan om te gaan ontbijten aan het strand. We namen allebei toast met jam, een croissantje en een verse jus d´orange. Je zult het nooit raden, want dit was maar €7!

We hebben snel onze spullen gepakt en een dag goed geluierd op het strand. Deze vrije dag hebben we goed kunnen gebruiken om wat slaap in te halen, en verkoeling te zoeken in de zee. Net zoals een stagedag vloog deze dag ook zo voorbij! Mati was inmiddels ook terug van werk en kwam samen met haar dochter naar het appartement. Aangezien wij hadden beloofd om te gaan koken, kozen wij ervoor om iemand voor ons te laten koken bij het Italiaanse restaurant 😉

We hebben de avond afgesloten bij de Italiaan met heerlijke lasagne, pasta en pizza. Na het eten moesten wij van Mati de beste ijssmaak van Spanje proeven. Dit deden we natuurlijk, en het was helemaal waar! Het ijs was goddelijk en dit was dan ook een goede afsluiting van week 7.

Wij hebben deze week weer goed kunnen genieten van het leven in Spanje. Nog maar eventjes, en dan keren wij alweer terug naar het koude kikkerlandje. We hopen dat jullie weer hebben genoten van ons verhaal en tot volgende week!

Adiós,

Top meiden...leuk verhaal.
    Geniet er nog maar van.
  3. Roos:
    3 juli 2018
    Wat een heerlijk verhaal weer meiden en wat maken jullie een hoop mee daar. Erg leuk zo'n weekendje buiten Valencia en wat super lief van Mari dat ze jullie had uitgenodigd. Nou meiden nog even genieten, want voordat jullie het weten vliegen jullie terug naar ons "warme" Kikkerlandje😘.
  4. Machteld van Roon:
    3 juli 2018
    Weer een super leuk verslag van een heerlijke week.Gaaf al die leuke reacties en acties van jullie " collega's" . Dubbel genieten nog maar☀️☀️☀️🍀😘
  5. Jannette en Ferry:
    3 juli 2018
    Hola chicas, wat een belevenissen weer, gaaf hoor. Effe zeiken! wat ik mis is wat meer plaatjes van het bedrijf en de producten, ik snap dat daar niet zo veel gelegenheid meer voor is want de tijd dringt, P.s. Ik ben nog steeds fan van jullie verhaaltjes hoor. Liefs Ferry
  6. Opa en oma witberg:
    3 juli 2018
    Leuk dames, weer zo, n verhaal zodat wij het ons een beetje voor kunnen
    stellen van wat jullie daar allemaal meemaken, toppie
    knuf van ons.
  7. Astrid:
    3 juli 2018
    Hey meiden, zo leuk om weer te lezen wat jullie meemaken. De tijd vliegt voorbij. Geniet er nog maar lekker van.
  8. Josje:
    3 juli 2018
    Super leuk weer om te lezen!
  9. Paul Witberg:
    4 juli 2018
    Superleuke blog,alleen jammer dat er iedere keer Italiaans restaurant en pizza in voorkomt.🤣
  10. Wil Kouwenhoven (oma van Koen):
    5 juli 2018
    Mooi verhaal meiden en jullie zouden zo voor een paar Spaanse schonen door kunnen gaan inderdaad. Geniet nog zo'n anderhalve week, enne t'weer is hier ook fantastisch.