Semana 6

25 juni 2018 - Valencia, Spanje

Buenos Días amigos y amigas,

Wederom hebben wij weer een hele leuke week achter de rug, waar we jullie natuurlijk alles over willen vertellen. Veel leesplezier en laat een lieve reactie achter, dat vinden we leuk!

Dinsdag 19 juni

Vanaf deze dag zijn we geswitched van afdelingen. Bente is naar de afdeling Quality verhuisd, en Romy naar de afdeling Logistiek. Op deze manier zien wij de verschillende werkzaamheden die binnen Eurogroup plaatsvinden, wat erg interessant is. Daarnaast hebben wij onze blog over week 5 geschreven en besloten we de statistieken maar eens te gaan bekijken en vergelijken. Over de 6 geschreven reisverhalen hebben we ruim 8.026 (!!!) paginaweergaves, en 809 bezoekers gehad. Super leuk om te zien! De dag vloog snel voorbij door alle nieuwe werkzaamheden, waar we veel van hebben geleerd.

Door al het lekkere eten wat we hier naar binnen werken, was het hoognodig tijd om dinsdagavond weer even te gaan sporten. We zijn zooo sportief!

Woensdag 20 juni

Woensdag hebben we tijdens de stage vooral veel uitleg gehad en verder gewerkt aan de nieuwe werkzaamheden, Hierdoor was het einde van de middag al snel in zicht, en zijn we rond 17:00 uur naar het dichtsbijzijnde bushokje gelopen. Aangezien de Spaanse cultuur nogal ´´manaña, manaña´´ is, kwam de bus pas 20 minuten later opdagen. Eenmaal in de bus gleden we zowat van onze stoelen door het zweet, maar dat was het zeker waard. Een half uurtje later kwamen we namelijk aan in Valencia, waar we Bente haar moeder en tante ontmoetten. Wat was het fijn om elkaar eindelijk weer eventjes te kunnen knuffelen.

Na een paar zoenen en knuffels zijn we naar Plaza de la Virgen gegaan om een hapje te gaan eten, en vooral bij te kletsen over de afgelopen weken. Woensdagavond was een belangrijke avond voor de Spanjaarden, omdat Spanje een wedstrijd voor het WK speelde. Er waren overal restaurantjes te vinden die dit live uitzonden. Het was ontzettend leuk om dit te zien, want de spanning van de Spanjaarden was te voelen. Na het avondeten hebben we nog een drankje gedaan en zijn we, niet al te laat, met de taxi richting het appartement gegaan.

Donderdag 21 juni

Donderdagochtend stonden we weer vroeg op om ons klaar te maken voor stage. De ochtend vloog om en rond 11:30 uur was het tijd voor een bezoek van Jannette en Monique bij Eurogroup. Onze collega´s waren erg geïntereseerd, en ze hebben een rondleiding gekregen door alle afdelingen van het bedrijf. Het was ontzettend leuk om eindelijk te kunnen laten zien waar wij deze weken stage lopen, en om ze kennis te laten maken met de mensen die ons met van alles helpen. Na dit bezoekje hebben we snel een taxi gepakt om naar Valencia te gaan. Eenmaal aangekomen in de stad, hebben wij onze spullen neergelegd in het hotel en zijn we heerlijk gaan lunchen. Doordat Jannette en Monique op woensdagochtend al waren geland, hadden ze Valencia samen al een beetje ontdekt. Dit scheelde voor ons, want hierdoor konden we wat meer winkels bezoeken. Na de lunch hebben we de toerist uitgehangen en was het dus ook tijd voor de lokale kledingwinkeltjes.

Door al dat gewinkel en geslenter door de stad, waren we wel weer toe aan een lekker diner 😉. Dit keer kozen Jannette en Monique waar we gingen eten en belandden we op ´´hun´´ zelfgevonden pleintje. We hebben hier heerlijke rosbief met patatas bravas op! Na het avondeten zijn we nog een heerlijk ijsje gaan nuttigen, waarna we met z´n 4en in de taxi zijn gestapt naar Paterna. Want ja, ook onze hometown moest eventjes worden geshowd.

Eenmaal aangekomen in Paterna heeft Bente eerst even haar kledingkast uitgezocht, en alvast een lading aan haar moeder meegegeven om een 2e overgewicht te voorkomen. Na een weegsessie met oma haar travel weegschaaltje, kwamen we erachter dat er zo´n 15 kg aan kleding mee terug moest naar Nederland. Hierna hebben wij een korte tour gegeven door ons appartement en de wijk, en hebben we nog een lekker drankje gedaan op een terassje.

Vrijdag 22 juni

Deze dag stonden wij op met een heerlijk gevoel, want ons weekend was alweer in gegaan! We hadden afgesproken om rond 10:00 uur in Valencia te zijn, en zouden hier met de metro heen gaan. Toch blijven we meiden en ja... die hebben kledingstruggles. Deze ochtend hadden onze kledingstruggles er bijna voor gezorgd dat we onze metro misten. We zagen de metro namelijk al aankomen en hebben ons rot gerend om hem te kunnen halen. Na wat gehijg en een aantal zweetdruppels, zaten we dan eindelijk en waren we onderweg naar Valencia.

We ontmoetten elkaar weer op het pleintje van Jannette en Monique, waarna het tijd was voor een kleine BR-tour.. Dit keer hadden we de tour over twee dagen gesplitst door de hoge temperaturen van rond de 30/35°C. De tour begon bij Mercat Central, waar we vers fruit hebben gehaald voor op het strand. Vervolgens hebben we wat winkeltjes bekeken, en zijn we in een taxi gestapt naar een markt. Dit was een ontzettend leuke en grote markt, maar door het warme weer smolten we gewoon weg door de zon. Na een paar kleine uurtjes kozen we er dus ook voor om verkoeling te gaan zoeken op het strand. We hebben onze middag, zonder enige moeite, doorgebracht in het heerlijke zonnetje. Met af en toe een duik in de zee, was het goed uit te houden.

´s Avonds besloten we te gaan eten bij La más Bonita. Bij aankomst waren er jammer genoeg alleen nog maar tafels binnen beschikbaar. Maarja, wij Nederlanders hebben hier een beetje schijt aan en gaan alsnog op zoek naar een tafeltje buiten. Zo kwamen wij aan bij het tafeltje van onze geliefde vrouw Gloria. Gloria had het tafetje gereserveerd om 21:30 uur, waardoor wij er van het personeel om 19:00 uur niet konden gaan zitten. Na een tijdje zeuren en onderhandelen, was het dan toch gelukt om het tafeltje van Gloria in te pikken. We hebben een lekkere kipsalade op en als toetje natuurlijk een paar stukken van overheerlijke taarten. Om precies 21:30 uur stond Gloria aan ons tafeltje, waardoor wij besloten om maar eens te gaan.

Na 20 minuten wachten op een taxi, kwam er eindelijk een klein Pakistaans mannetje aan in z´n auto. Heel onschuldig stapten wij in, niet wetende dat die man knettergek zou zijn. Eenmaal aan het rijden vroeg hij naar onze herkomst en begon hij, zoals velen die horen dat wij uit Nederland komen, meteen over drugs en de hoeren uit Amsterdam. Aan zijn rijstijl was te merken dat hij niet vies was van een beetje gevaar en spanning. De angstpoepies kwamen naar boven, waardoor we hem even waarschuwden voor de geur die zou kunnen losbarsten in de taxi. Aan zijn reactie te zien, was hij hier op voorbereid. Hij begon te lachen, opende alle ramen en spoot plotseling zijn deo met een gierend gezicht in de rondte. Het was een taxirit waarbij we bijna in ons broek plasten van het lachen! (De taxichauffeur is te vinden op onze selfie!)

Nadat wij onze spullen hadden gepakt in het hotel, was het tijd om zelf een taxi te gaan zoeken om naar huis te gaan. Tijdens onze zoektocht, belandden we van het ene avontuur in de ander. Er stonden zo´n 20 mannen in een straat te zingen en dansen. Het bleek dat de man voor wie ze zongen, een dag later tot priester werd genoemd. Dit was erg bijzonder om te zien en ook dit hebben wij natuurlijk vastgelegd!

Zaterdag 23 juni

Zaterdagochtend hebben wij ons op een rustig tempo klaar kunnen maken, en waren wij op tijd bij de metro! Vandaag stond er een ontbijt op het pleintje op de planning en hierna naar het Ciudad de las Artes y las Ciencias te gaan. Na een heerlijk ontbijtje, pakten we een taxi die ons hierheen bracht. Eenmaal aangekomen, hebben we onze BR-tour voortgezet en alle gebouwen één voor één laten zien. Dit was voor ons alweer de derde keer dat wij hier waren, maar het blijft indrukwekkend op te zien. Door de warmte besloten we om naar het strand te gaan. We zijn weer neergeploft en hebben genoten van het zonnetje en het koele briesje.

Na een aantal uurtjes bakken in de zon, sloot helaas het verhuurbedrijf van de bedjes en was het tijd om terug te gaan naar het hotel van Jannette en Monique. Eenmaal aangekomen, belandden we in de ´´koelkast´´, aangezien de airco op standje 0°C stond.  We hebben ons hier opgefrist en klaargemaakt voor het afscheidsdiner. We kozen voor een restaurant op Plaza de la Virgen, waar het erg gezellig was door de velen artiesten die de show kwamen stelen. Het eten was heerlijk en we hebben hierna nog een drankje genuttigd in één van de gezellige straatjes van Valencia.

En toen was het alweer tijd om afscheid te nemen van elkaar... Na een lach en een traan, stapten we in de taxi richting huis. Het waren vier fijne, gezellige en vooral relaxte dagen.

Lieve mama en tante MoMo 😉, ontzettend bedankt voor deze vier bijzondere dagen! Ik ben harstikke dankbaar dat wij dit zo konden meemaken, en kan niet wachten tot ik jullie allemaal weer kan zien over 2,5 week. Muchas gracias!

Zondag 24 juni

Zondag waren wij beiden erg gesloopt van de afgelopen dagen. We hebben deze dag dan ook gebruikt om eerst eventjes goed uit te slapen, en hierna het hele huis schoon te maken. Ook hebben we de hoognodige wasjes gedraaid in onze werkende wasmachine. Aangezien wij de laatste dagen veel hebben gelopen en gezond hebben gegeten (euhm…), waren we wel even toe aan een goede versnapering. We hebben zelf kaneelchips gemaakt, en het was echt heerlijk!  Hierna zijn we met volle buikjes ons bed ingedoken om de nieuwe week fris en fruitig te kunnen beginnen.

Dit was onze week 6, een erg leuke en gezellige week. Op naar week 7 en ehhh... ook wij zijn inmiddels bijna begonnen met aftellen!

Hasta la próxima semana, adiós!

Bente & Romy

1. Ed:
    25 juni 2018
    Is weer een leuk verhaal en de tijd gaat zeker hard .
  2. Richard:
    25 juni 2018
    Erg leuk verhaal om lezen, nog veel plezier de laatste weken.

Groetjes Richard
  3. Jose:
    25 juni 2018
    Ik lees het alles is leuk leuk leuk👍👍👍 fijndat jullie zo genieten dit neemt niemand je meer af 😘
  4. Roos:
    25 juni 2018
    Weer leuk om te lezen meiden en de stad verveelt nog steeds niet volgens mij. Nou nog kleine 3 weken en jullie zijn weer thuis. Geniet er nog even van en tot in Nederland😚
  5. Jannette en Ferry:
    25 juni 2018
    Lieve Romy en Bente, We hebben genoten van het begin tot het eind, wat was het gezellig, mooie stad, lieve collega’s en een geweldig mooi bedrijf !!! Cultuur gesnoven, heerlijk gewinkeld, liggen luieren op het strand, en heel veel gelachen!! Helemaal zoals jullie het hebben omschreven, wederom een super leuk verhaal, en leuk dat wij dit met jullie hebben meegemaakt! Succes deze week, en idd het aftellen is begonnen, dikke kussssssssss
  6. Monique:
    Lieve Bente en Romy,
    Wat hebben wij genoten van jullie!!
    Heerlijk om te lezen dat jullie het ook super vonden, jullie hebben een waanzinnige stageplek met hele lieve mensen om jullie heen.
    Ik hoop dat jullie laatste weken net zo gaaf worden als de voorgaande!!
    Wat is er weer leuk geschreven over deze dagen, zat het te lezen met een lach op mijn gezicht!!!
    Lieve meisjes tot heel snel en lekker genieten as weekend in het beachhouse!!!
    Dikke kus van tante Momo😂😂😂
  7. Chris Carla en Sem:
    Hoi meiden,
    ook nu weer een super leuk verhaal om te lezen.
    Nog heel veel plezier deze laatste paar weekjes.
  8. Koenta:
    25 juni 2018
    Je kan een goede conclusie uit het verhaal halen, met de woorden die jullie gebruiken. Deze woorden ook goed gebruikt om het te beargumenteren. Hiernaast is de blog erg interessant en lees ik dit met plezier, bedankt voor dit lichtpuntje in mijn goed gevulde dag.
    Amen.
  9. Marlous Rijnenberg:
    25 juni 2018
    Wat een leuk verhaal weer en wat een super foto’s erbij! Gaaf dat jullie zo van en met elkaar genoten hebben! Tot heeeeel gauw! Dikke kus van Joy en mij 😘💗😍
  10. Opa en oma witberg:
    Ha meiden!!
    wat een fijne week hebben jullie weer gehad en veel gezien gedaan en genoten!
    geniet van je laatste weken want nu gaat het snel hoor
    gezellig geschreven en wij genieten zo een beetje mee, ze missen jullie straks in de eettentjes haha.
    knuf opa en oma.
  11. Josje:
    25 juni 2018
    Super leuk geschreven, en je moeder heeft veel verteld over deze super leuke dagen met jullie!
  12. Brian:
    25 juni 2018
    Wat een verhaal weer zeg!😍 Ben blij dat jullie zo genieten ❤️
  13. Annemarie:
    25 juni 2018
    Klinkt alsof jullie weer hele gave dagen gehad hebben!! Kun je weer even op teren!! 😘
  14. Jannette en Ferry:
    25 juni 2018
    Hoi stagekippies 🐔🐔, wat een positieve indrukken krijg ik bij het lezen van jullie verhaal, jullie geven over Valencia en de Spanjaarden 🇪🇸 een goed visitekaartje af.
    ik denk dat het menig lezer van jullie blog “nieuwsgierig” maakt, en Valencia een bezoekje wil brengen. Bedankt voor het delen van jullie ervaringen en avonturen > heel leuk 💃🏻🕺🏻, Fenny.
  15. Jort en Aron:
    25 juni 2018
    Wat GE-WEL-DIG weer meiden!! Gevulde dagen, veel contacten, heel zelfstandig en zóveel geleerd. Succes deze weekjes en tot snel😘
  16. Wil Kouwenhoven (oma van Koen):
    26 juni 2018
    Ha Meiden, wat een leuk verhaal weer en foto's. Kunnen ze jullie niet meer afnemen, geniet nog van de laatste weken en een warme groet van af de Dreeslaan in N wijk.
  17. Marleen:
    26 juni 2018
    👍👍 Weer super leuk om te lezen dat het allemaal lekker loopt en dat jullie het goed naar je zin hebben!! Haha die foto’s. Zijn ook heel grappig 👍👍👍
  18. Astrid witberg:
    27 juni 2018
    Hey meiden, wat leuk om jullie belevenissen weer te lezen.
    De tijd vliegt voorbij. Geniet nog lekker van de komende weken. Veel plezier en dikke kus en knuffel van Astrid xxx