Semana 5

19 juni 2018 - Valencia, Spanje

Hola,

Inmiddels is week 6 is al begonnen, de tijd vliegt voorbij hier! We hebben zoooveel te vertellen over afgelopen week/weekend, dus ga er maar goed voor zitten en enjoy ons verhaal over week 5 😉

Maandag 11 juni

Maandag zijn wij erg druk geweest met onze werkzaamheden in het bedrijf, en hiernaast hebben we een nieuwe blog geschreven. De dag bestond verder vooral uit het helpen van onze collega´s en het leren van nieuwe dingen. Omdat onze wasmachine nog steeds niet werkt naar toebehoren, bood onze collega Mati aan om ons beddengoed en handdoeken te wassen. Dit aanbod lieten wij natuurlijk niet vallen, dus maandagavond hebben wij alle was verzameld en klaargezet om de volgende dag mee te kunnen nemen.

Dinsdag 12 juni

Deze dag was de baas van Eurogroup, oftewel James Bond 2.0, jarig. Dit moest natuurlijk gevierd worden, dus gingen we samen al vroeg naar zijn kantoor om hem te feliciteren. Nadat ongeveer het hele bedrijf al langs was geweest, waren ook wij eindelijk aan de beurt om hem twee zoenen te mogen geven. Verjaardagen worden hier in Spanje erg uitgebreid gevierd en dus waren we aan het eind van de middag uitgenodigd op Ricardo zijn verjaardagsborrel. Er stonden zo´n 100 glazen champagne en sap klaar om te gaan toosten op Ricardo. Na een Spaanse speech, waar wij natuurlijk weinig van verstonden, was het tijd om te gaan borrelen. Het was erg gezellig, en leuk om mee te maken!

Tijdens de borrel werd ons verteld dat er eindelijk een monteur zou komen voor onze wasmachine. Bij thuiskomst was de monteur er al erg snel. Hij concludeerde dat er kalk in de leiding van de keuken zat, waardoor we dus geen koud water hadden. Na een uur lang te hebben gekeken naar de wasmachine, besloot hij maar weer te gaan en het probleem door te geven aan anderen. We zouden dus later geïnformeerd worden over wanneer het gemaakt zou worden.

´s Avonds hebben wij heel sportief nog even een workoutje gedaan, en zijn we zelfs eventjes gaan hardlopen naar de supermarkt!

Woensdag 13 juni

Woensdag was weer een normale dag op stage, waarin we allebei bezig zijn geweest met de opdrachten van school. Romy heeft hiernaast nieuwe uitleg gehad over de sales en transport in het bedrijf. De dag vloog voorbij, en ook beseften wij dat vrijdag steeds dichterbij kwam!

Donderdag 14 juni

Deze dag kwamen we aan bij stage en had Mati al onze schone was bij haar. Hier waren wij natuurlijk hartstikke blij mee! Er werd ons ´s ochtends verteld dat wij in de middag vrij zouden zijn, omdat de volgende monteur voor de wasmachine zou komen. De ochtend vol met taken vloog om, en het was al snel tijd om naar huis te gaan om ons bed te verschonen! Daar zaten we natuurlijk echt om te popelen.

´s Middags zijn er twee monteurs langsgekomen die ons probleem kwamen oplossen. Na een uurtje rommelen en het vervangen van een onderdeel was onze wasmachine helemaal ready om gebruikt te worden… EIN-DE-LIJK. We hebben meteen al onze was er één voor één in gegooid en genoten van onze vrije middag.

Vrijdag 15 juni

Vrijdag had het bedrijf ons vrij gegeven voor de komst van Romy haar ouders en zusje. Deze dag konden wij natuurlijk heel mooi gebruiken om een beetje bij te kleuren op het strand. We stonden vroeg op en waren binnen een klein uurtje op het strand aangekomen. Hier hebben wij een ligbedje en een parasol gehuurd, waardoor we de hele dag heerlijk gelegen. Het was prima uit te houden en we hebben goed kunnen genieten van de Spaanse zon. Rond 18:00 uur was het tijd om even iets te gaan eten. We kozen voor het gezellige restaurantje La más Bonita. Dit is hetzelfde tentje waar wij een paar weken geleden taart hebben gegeten met Bente haar buurjongen. Deze keer gingen wij alleen niet voor een flink stuk taart, maar voor een heerlijke salade en burritos.

De tijd ging ontzettend snel, waardoor we al gauw naar de stad moesten gaan om Romy haar ouders en zusje te ontmoeten! Na een busreis en een looproute (met navigatie) door Valencia, kwamen we aan bij het appartement van Chris, Carla en Sem. Een knuffel, lach en traantje verder zijn we naar de binnenstad van Valencia gegaan om een drankje te drinken en bij te praten over onze avonturen van de afgelopen weken. Aangezien er veel vrijgezellenfeesten worden gevierd in Valencia, ontkwamen we niet aan Tinkerbel. Een erg charmante, dronken Engelsman met extra veel been- en borsthaar in een schattig Tinkerbeljurkje. Ook Dokter Love mocht zeker niet ontbreken, en we hebben zelfs zijn stethoscoop mogen uitproberen! Zie de foto in ons album. Na een gezellige avond zijn we richting het appartement gegaan voor een goede nachtrust.

Zaterdag 16 juni

Als echte gidsen zijn we zaterdag de BR-tour (BenteRomy-tour) begonnen bij de Mercat Central, waar we een heerlijk bekertje met vers fruit hebben gehaald. Hierna zijn we naar Ciutat Vella (de oude stad van Valencia) gelopen om het een en ander te kunnen zien/bezoeken. Ook mocht de kathedraal op Plaza de la Reina natuurlijk niet ontbreken in onze tour, en kwamen we via een zijstraat uit bij het Plaza de la Virgen. Zo´n 50 foto´s verder was het tijd voor een bakkie en hebben we even op een terrasje gezeten. Maaar, de BR-tour moest door! Op het Plaza del Ayuntamiento staat het gemeentehuis van Valencia, waar we ook even een kijkje hebben genomen. Eenmaal verder gelopen, kwamen we uit bij Plaza de Toros waar het oude colosseum staat. Dit keer waren er gelukkig geen naakte mensen op de fiets 😉 De BR-tour eindigde (zoals gewoonlijk) in de drukke winkelstraat Calle Colón, zodat we de nieuwe collecties eens goed konden bekijken.

Na een middagje cultuur snuiven en shoppen, waren we wel toe aan een heerlijk diner. We hebben plaats genomen bij het welbekende restaurant Cappuccino waar we heerlijk hebben gegeten, en op ons gemak over de dag hebben kunnen napraten.

´s Middags ontdekten wij dat er die avond op het Plaza del Ayuntamiento een echte Spaanse Gay Pride plaats zou vinden. Hier moesten we natuurlijk heen! Bij aankomst waren er verschillende, kleurrijke parades, mannen in strings en muziek. We hebben een uurtje de sfeer meegepikt en zijn daarna weer richting het appartement van Chris, Carla en Sem gegaan. Na ongeveer 45 minuten zoeken en wachten door alle drukte in de stad, hadden ook wij eindelijk een taxi die ons thuis heeft gebracht.

Zondag 17 juni

Zondag vervolgden we de BR-tour, maar dan op de fiets! ´s Ochtends spraken we af bij de fietsenverhuur, en vanaf daar zijn we naar het gezellige restaurantje Dulche de Leche gefietst voor een heerlijk vaderdag ontbijtje. Hierna kon de BR-tour echt beginnen en zijn we naar La Lonja de la Seda gegaan. Na een behoorlijke zoektocht door het drukke verkeer en een navigatie die zelf ook de weg kwijt was, kwamen we aan bij La Lonja. Dit is een handelsgebouw dat bekend staat om de mooie zuilenhal en het schattige binnenplaatsje met sinaasappelbomen. Hierna zijn we verder gefietst naar de Torres de Serranos (de oudste twee torens van de stadsmuur van Valencia), waar we een typisch familie kiekje hebben gemaakt.

Tegenover deze torens begint het welbekende Park Turía, waar we doorheen zijn gefietst richting de kust. Dit park was voorheen een rivier die ze na een aantal overstromingen, droog hebben gelegd en hebben omgebouwd tot recreatiepark. In het park vind je verschillende kunstuitingen, zoals Parque Gulliver. Aan het einde van Park Turía kwamen we uit bij het Ciudad de las Artes y las Ciencias, de stad van de kunst en wetenschappen. Hier vind je bijvoorbeeld het l´Umbracle, dit is een openluchtdiscotheek dat vooral in de zomer wordt gebruikt.

De BR-tour ging door, en we zijn verder gefietst naar Playa de las Arenas. Dit keer gingen we niet naar het strand om te zonnen, maar voor een heerlijk stuk taart bij La más Bonita. Een drankje en stuk taart verder hebben we nog eventjes de zon opgezocht, waarna we weer terug zijn gefietst naar de stad.

We hadden allemaal een behoorlijk harde/pijnlijke kont van het zadel, dus besloten we bij aankomst in de stad snel neer te ploffen bij ons favoriete, Italiaanse restaurantje. Na wat salades, pasta´s en cappuchino´s hebben we nog een klein rondje door de drukke stad gelopen richting het appartement. Het was erg gezellig en besloten dit weekendje Valencia op maandag goed af te sluiten met een ontbijtje in het appartement van Bente en Romy.

Maandag 18 juni

Chris, Carla en Sem hadden wat vers fruit, broodjes en sap gehaald waarmee het ontbijt goed kon beginnen. Na ons buikje goed te hebben gevuld, hebben we als afsluiter nog een kleine tour gegeven door Paterna. Rond 13:30 uur werd de taxi besteld om richting het vliegveld te gaan, waar we nog even gezellig wat hebben gedronken met z´n allen. Een uurtje later was het toch écht tijd om weer afscheid van elkaar te nemen, en hebben wij ze dit keer uit staan zwaaien…

Bij thuiskomst hebben we nog even genoten van een paar Nederlandse snacks en snoepjes die in de zelfgemaakte ´´overlevingspakketten´´ van Romy haar moeder zaten.

Dit is het einde van onze ontzettend drukke, maar oh zo gezellige week. We hopen dat jullie weer hebben genoten van al onze avonturen. Pap, mam en Sem; heel erg bedankt en tot over 3,5 week alweer! xxx

Op naar het tweede bezoek van Bente haar moeder en tante, en het verhaal over week numero 6!

Adios,

Bente en Romy

1. Jannette en Ferry:
    19 juni 2018
    Heerlijk om te lezen, zie met spanning uit naar de BR-tour!!
    Tot morgen meiden!
  2. Marijke Koelewijn:
    19 juni 2018
    Onderaan deze website krijg ik reclame te zien. Deze keer gaat het over een aanbieding voor wasmachines: toeval?!
  3. Josje:
    19 juni 2018
    Super leuk verhaal! Veel plezier nog dames
  4. Opa en oma witberg:
    19 juni 2018
    Hoi dames, nou jullie hebben weer een druk weekje achter de rug,
    met een vermoeid maar gezellig weekend er achter aan.
    wij hebben de verhalen gehoord van Car, Chris en Sem, die ook een beetje op waren.
    nu nog veel plezier met Bente dr moeder en tante, bofkonten met zoveel visite!!!!!
    geniet ervan en tot horens, knuf opa en oma.
  5. Roos:
    19 juni 2018
    Meiden,er leuk weer om te lezen en wat maken jullie toch een hoop mee. Zo fijn dat jullie het opschrijven, kunnen jullie het later nog eens terug lezen. Door jullie verhalen wordt ik toch wel erg nieuwsgierig naar Valencia.
    Erg leuk dat jullie alles aan Chris, Carla en Sem hebben kunnen laten zien. En dan de aankomende dagen aan de moeder en tante van Bente.
    Nou meiden geniet van de laatste 3,5 week en kijk uit naar de volgende blog.
    Liefs Roos😚
  6. Ingrid:
    19 juni 2018
    Geniet elke keer weer van jullie verhalen!

Maak er een mooie BR (deel 2) toer van. Have fun!
  7. Chris, Carla en Sem:
    19 juni 2018
    Leuk om zo ook een rol te spelen in jullie blog🤣 We hebben genoten van ons weekend Valencia maar vooral heel fijn om te zien dat jullie het leuk en goed hebben daar. Valencia is voor iedereen een aanrader ! Geniet nog van jullie 3,5 week daar en veel plezier met de volgende BR-tour (zijn gezellige reisleidsters😊) met Bente dr moeder en tante (tip 1: trek je wandelschoenen aan, tip 2: regel een ander zadel voor de fiets🙄😣😁)
    Liefs van ons xxx😘
  8. Jose:
    19 juni 2018
    Jullie hebben weer een super week achter de rug, heel veel plezier de komende dagen en veel succes met de volgende tour 😘
  9. Marleen:
    19 juni 2018
    Super verhaal weer en vind het hartstikke leuk om jullie van een afstandje te volgen 😘😘
  10. Wil Kouwenhoven (oma van Koen):
    19 juni 2018
    Wat een verhalen weer meiden en mooie foto's. En wat gaat de tijd snel, nog ruim 3 weken en het zit er weer op voor jullie. Geniet ervan en de hartelijke groeten uit Naaldwijk.
  11. Koenta:
    leuke blog
  12. Machteld van Roon:
    20 juni 2018
    Weer heel wat beleefd en een mooi gezellig weekend achter de rug. Volgende opleiding misschien richting toerisme😂😂😂😂
    Uitkijken naar t bezoek van Jannette en Monique. Weer een BR tour, laat ze ook maar lekker lopen en fietsen super hoor!
    Geniet van de dagen met elkaar👍👍👍🍀😘
  13. Astrid:
    20 juni 2018
    Hey meiden, weer super leuk om jullie verhalen te lezen. ik begin nu toch wel heel nieuwsgierig te worden naar valencia!!
    Deze ervaring neemt niemand jullie ooit meer af!! Het is nog niet voorbij maar gaat wel snel. Geniet er nog maar lekker van. Dikke kus Astrid
  14. Annemarie:
    22 juni 2018
    Wat een verhaal weer! Gezellig hoor. En nu je moeder en Monique bij jullie. Geniet er maar van meiden, de tijd vliegt! 😘