Semana 4

11 juni 2018 - Valencia, Spanje

Buenos Días chicos y chicas,

Maandag 4 juni

Maandag gingen we dan eindelijk, na een weekend van bijna 5 dagen, weer naar stage! We voelden ons weer goed en waren klaar voor een nieuwe week. Bij aankomst bij het bedrijf was iedereen erg benieuwd hoe het met ons ging en waren ze blij ons weer te zien. In onze pauze hebben wij onze hoognodige boodschappen eindelijk kunnen halen (--> Semana 3 probleem) Verder bestond deze dag vooral uit het maken van schoolopdrachten, waarvoor we uitleg hebben kregen van Maite. Maite werkt op de afdeling groenten van Duitsland. Zij heeft ons informatie gegeven over de producten en de herkomst van deze producten. Het was een leerzame, eerste dag van de week!

Dinsdag 5 juni

Op dinsdag hebben wij het bedrijf geholpen met facturen verwerken, prijzen maken en alle andere zaken die wij hier kunnen doen. De dag ging hierdoor erg snel voorbij.

Woensdag 6 juni

Woensdag was het weer wat rustiger bij het bedrijf waardoor wij beiden weer nieuwe dingen hebben geleerd. Romy heeft bijvoorbeeld geleerd hoe zij de producten kan sorteren in het systeem, en Bente hoe zij nieuwe prijzen moet maken op basis van bedrijfsinformatie. Aan het eind van deze dag konden we weer meerijden met Max Verstappen 2.0 waardoor wij héél snel thuis waren, en dus eventjes langs de supermarkt konden hobbelen.

Donderdag 7 juni

Voor school moeten wij verschillende opdrachten maken die over het bedrijf gaan. Deze opdrachten kunnen gaan over de cultuur van het land, de logistiek en marketing van Eurogroup. Maandag hebben wij voor onze marketing opdracht informatie gekregen over de producten en de donderdag hebben we gebruikt om deze informatie op een goede manier te verwerken in de opdracht. Ook hebben we deze dag meteen de cultuuropdracht afgerond. Door al het harde werken, was de dag al snel aan z´n eind gekomen.

Vrijdag 8 juni

Vrijdag, alweer het einde van de week in zicht!!! En ehhh... WEEKEND!

Over 4 weken is het alweer tijd voor ons vertrek. We zitten nu in week 5 en hebben al zoveel hulp en liefde gekregen van onze collega´s, dat we alvast zijn gaan nadenken over een bedankje. Ons idee is om een typisch Nederlands pakketje te maken met daarbij een kaartje met een leuke tekst erop. Aangezien Romy haar ouders en zusje volgende week langskomen en dit meenemen voor ons uit Nederland, hebben we dit nu al ontworpen.

´s Middags werden wij bij elkaar geroepen om een perziken/nectarinen proeverij te doen. Er stonden een aantal verschillende soorten perziken/nectarinen klaar, en kregen een formulier met daarop alle details over de producten. Elke perzik/nectarine proefde je, en gaf je vervolgens een cijfer voor bijvoorbeeld de smaak, uitstraling, geur en het totaal plaatje. De uitkomsten van de test worden door Eurogroup gebruikt om te achterhalen welke producten zij wel en niet moeten verkopen aan hun klanten. Om 17:00 uur konden we weer meerijden met Max Verstappen 2.0, waardoor ons weekend lekker snel begon!

Zaterdag 9 juni

Na een week lang het weerbericht in de gaten te hebben gehouden, besloten we op zaterdag naar het strand te gaan... EIN-DE-LIJK! Dit keer gingen we niet met de bus, maar met de metro. Na een goede uitleg van Oscar (collega) waren wij er helemaal klaar voor. Daar gingen we met onze strandtassen en een plattegrond, op naar het strand. Eenmaal aangekomen op het station hadden wij onze metro stop al snel gevonden. Het ging allemaal erg soepel en samen met onze plattegrond en handen & voeten Spaans kwamen we erg ver! We kwamen aan bij Playa de las Arenas en konden onze ogen niet geloven. Het was zo mooi!

Op het strand kun je ligbedjes huren voor €5.00 per dag. We hebben snel 2 bedjes kunnen scoren, en zijn gelijk klaar gaan liggen om de komende uurtjes te gaan bakken. Helaas werd dit ons niet gegund, en kwam er na 45 minuten liggen bewolking aan waar je U tegen zegt. Voordat dit allemaal naar beneden zou komen, hebben we de eerste bus naar Valencia centrum gepakt om dan maar te gaan shoppen… Eenmaal aangekomen, scheen natuurlijk gewoon het zonnetje weer. Maar dit mocht de pret niet drukken en dus zijn we een heerlijk ijsje gaan halen tegenover Plaza de Toros (Arena waar vroeger de stierengevechten plaatsvonden) We hadden een top tafeltje gevonden waardoor we voorbijgangers eens goed konden bekijken… tot er opeens geringel en getoeter van links kwam. (We hadden uiteindelijk beter niet kunnen kijken...) Er kwam een hele stoet van naakte mannen en vrouwen op de fiets aan. Ze hadden er helemaal geen moeite mee en poseerden dus eventjes voor ons tijdens het wachten voor het stoplicht! Hier moesten we natuurlijk een kiekje van schieten, en die is dus ook te vinden in ons album.

Na een uurtje heerlijk in het zonnetje te hebben gezeten, besloten we dat we gingen eten op Plaza de la Reina. Dit plein ligt aan de kathedraal van Valencia en heeft veel verschillende restaurantjes. We kozen voor het tentje La Reina. Ze serveerden hier heerlijke hamburgers en entrecóte. We zaten top, totdat de serveerster besloot om Bente alvast haar jús te laten proeven. Ze goot het bord vol met jús van de entrecote (per ongeluk) over het blousje en de nieuwe, roze trui van Bente… Ze wist niet hoe snel ze een doekje moest zoeken en stond na 3 seconden gelukkig alweer naast Bente. Na flink boenen en eten met een nat blousje & natte trui had het ons erg gesmaakt! De serveerster voelde zich zo schuldig dat we een heerlijke warme brownie met ijs en slagroom kregen! Waarop wij natuurlijk dachten van goh… gooi Romy ook nog maar even onder met jús, dan krijgen we nog zo´n heerlijke brownie! Er hing een ontzettend gezelig sfeertje in Valencia, waardoor we ervoor kozen om nog een lekkere, alcholische versnapering te gaan nuttigen. Eenmaal op een pleintje aangekomen, zaten we heerlijk met een sangría en een Sex on the Beach na te praten over onze dag.

Aangezien ook wij de blogs lezen van andere klasgenoten, hadden we een foto opgemerkt bij die van Jorne en Stijn. Het was een foto voor het beeld Christus in Rio de Janeiro. Bente was hier best een beetje jaloers op, en besloot dus zo een zelfde foto te maken maar dan voor… Mercat Central!

Zondag 10 juni

Doordat wij zaterdag de metro hadden ontdekt, wilden we zondag ook heel graag  naar Valencia! Alle winkels zijn natuurlijk dicht op deze dag (hebben we vorige week kunnen meemaken….) dus besloten we cultuur te gaan snuiven. Onze app gaf alleen aan dat het vandaag wat minder weer zou worden… Een lange broek en een wandel verder kwamen we weer aan bij het metro station. We waren erg blij met onze kledingkeuze, want het was namelijk aan het regenen! Bij aankomst in Valencia wisten we niet hoe snel we onze outfit wilden aanpassen, aangezien het  opeens 30 graden met volle zon was geworden!

We gingen dan eindelijk, na bijna 4 weken in Valencia, op zoek naar de kathedraal. De kathedraal bleek helemaal niet ver weg te zijn, en we waren er zelfs al behoorlijk vaak langs gelopen… Helaas lag onze focus toen op de kledingwinkels. De kathedraal was prachtig van binnen en van buiten! Je kunt naar de top van de kathedraal waar je vervolgens over heel Valencia en omstreken kunt kijken. Na een trap van 203 treden en 2 flesjes water later, waren we op de top aangekomen. Het uitzicht was prachtig, maar het meest vermakende waren de gezichten van mensen die de trappen net hadden opgelopen en boven aankwamen. Een aantal foto´s verder, zodat we nooit meer naar boven hoeven als onze ouders langskomen, was het tijd voor de afdaling. Hierna zijn we neergeploft bij het eerste de beste ijstentje die we zagen, en hebben we nog even kunnen genieten van de zon.

Rond 19:00 uur besloten we bij ons favoriete, Italiaanse restaurantje wat te gaan eten. Een goede pasta ging er wel in! We hebben ons weekend heerlijk afgesloten in Valencia, en zijn optijd weer met de metro naar huis gegaan.

We hopen dat jullie weer hebben genoten van ons verhaal!

Volgende week komt er op dinsdag (i.p.v. maandag) een nieuwe blog online. Dit komt door het bezoek van Romy haar ouders en zusje.

Liefs,

Bente & Romy

1. Marlous Rijnenberg:
    11 juni 2018
    Leuk verhaal weer meiden!
  2. Annemarie:
    11 juni 2018
    En zo maak je nog eens wat mee! Jullie weten dat jullie waarschijnlijk zelf ook ‘zo’n hoofd’ hadden he toen je net boven aan kwam😂
    Alvast veel plezier en gezelligheid met Romy haar ouders! 😘
  3. Chris, Carla en Sem:
    11 juni 2018
    Leuke week weer dames! We kunnen niet wachten om komend weekend een rol te spelen in jullie leuke, mooie, gezellige avonturen :-) en natuurlijk door jullie als Valencia kenners rondgeleid te worden!! Maar vooral om even een heerlijke knuffel aan jullie te geven en wij die van jullie te mogen ontvangen, want al gaan de weken snel, we missen jullie wel! xxx
  4. Koenta:
    11 juni 2018
    whow meiden jullie verhalen worden met de week leuker ik zit hier in me stoel echt helemaal te genieten van wat jullie allemaal meemaken echt super cool! ik ben zo jaloers. Die kathedraal is echt zo mooi dat zijn echt de ervaring van een once in a life time ongelofelijk! nou meiden bedankt voor dit verrukkelijke verhaal en veel plezier nog, groetjes Ome Koen.
  5. Kevin en sanne:
    11 juni 2018
    Hahahaha, tranen over mijn wangen en ik zeik in mijn broek!! Komischduo!! 😂😂😂😂😂😂. Liefde voor jullie 💖💖💖💖
  6. Wil Kouwenhoven (oma van Koen):
    11 juni 2018
    Mooi om weer allemaal te lezen en misschien moet ik ook eens naar Valencia gaan. En gezellig Romy komend weekend je ouders op bezoek, geniet er van.
  7. Roos:
    11 juni 2018
    Wat hebben jullie weer een leuke Blog geschreven meiden, vind het zo leuk om het te lezen.
    Werkse deze week en een heel gezellig weekend met Chris, Carla en Sem. Met elkaar van de mooie stad genieten.😚
  8. Jannette en Ferry:
    11 juni 2018
    Ha ha, weer met heel veel plezier jullie blog gelezen, ben helemaal nieuwsgierig geworden!!! Wat een prachtige stad, super mooi bedrijf leren jullie kennen, geweldig! Hele gezellige dagen gewenst met de ouders en zus van Romy, en een fijne week!! Dikke kussssssssssss Fer en Jannette
  9. Opa en oma witberg:
    11 juni 2018
    Leuk verhaal weer meiden, jullie hebben het echt getroffen daar in Valencia.
    geniet er nog maar van het is zo voorbij, veel plezier nog,
    knuf opa en oma.
  10. Machteld van Roon:
    11 juni 2018
    Hahaha vervelen is er zeker niet bij. Geweldig leuke foto’s weer , van alles en nog wat ondernomen. En ook nog tijd om te werken!!!
    Veel plezier weer , genieten van het weekend met een beetje “ thuis” en als gids!!👍🍀😘
  11. Tangel:
    11 juni 2018
    Leuk leuk leuk. Wat hebben jullie het gaaf!!
  12. Josje:
    11 juni 2018
    Leuk om te lezen, veel plezier dames!
  13. Jannette en Ferry:
    11 juni 2018
    Hoi Bente en Romy wat een leuk verhaal, zelfs voor iemand die alleen maar werkplaatshandboeken en de Autovisie leest is het leuk om te lezen. Het verhaal en de foto’s geven een goed beeld hoe het daar is, het maakt je zelfs een beetje nieuwsgierig, aanstaande woensdag zitten jullie al weer op de helft. Bedankt dat jullie ons op deze manier op de hoogte houden. Voor komend weekend wens ik veel plezier jullie met Carla, Sam en Chris. Lieve groetjes Ferry.
  14. Marleen:
    11 juni 2018
    Wat een gave week hebben jullie weer gehad; hartstikke leuk om te lezen. Geweldige stageplek met -volgens mij- alleen maar leuke mensen! Geniet er met volke teugen van en dat jullie maar leuke verhalen mogen blijven schrijven de aankomende weken!
  15. Marijke Koelewijn:
    12 juni 2018
    Wat een topblog houden jullie bij!
  16. Brian:
    13 juni 2018
    En weer zit ik jullie verhaal te lezen met een grijns van oor tot oor! Wat ben ik blij dat jullie het zo leuk hebben 😍 lekker genieten😘
  17. Mati:
    14 juni 2018
    Je bent geweldig en ik denk dat u een zeer goed hier. Ik ben echt blij. Geniet van uw 😘 reis.
  18. Ome Leo en tante Joke:
    14 juni 2018
    Hallo lieve meiden, wat een grandioze ervaring hebben jullie. Daar mag je de rest van je leven over opscheppen. Heerlijk ! En het leuke is: er komen er nog veel meer... hihi.
    Liefs van ome Leo en tante Joke xx