Semana 3

4 juni 2018 - Valencia, Spanje

Hola,

Terwijl wij dit voor jullie schrijven, zitten we alweer in week 4! Wat gaat de tijd snel, en wat vinden wij het leuk om jullie op deze manier te informeren. Super bedankt voor alle enthousiaste reacties en de hoge aantallen bezoeken elke keer weer. Dit vinden we ontzettend leuk om te zien!

Maandag 28 mei

Maandag de 28e gingen wij vol nieuwe energie naar onze stage toe. We hadden er weer ontzettend veel zin in! Bij aankomst wilde iedereen weten hoe ons weekend Valencia was geweest. Na alles verteld te hebben, gingen we weer aan de bak. De dag vloog om en voor we het wisten, waren wij alweer thuis.

Dinsdag 29 mei

Dinsdag stond Bente helaas op met hoofdpijn en een flinke verkoudheid. Ze besloot thuis te blijven en hierdoor moest Romy in haar eentje naar stage... Gelukkig is dit allemaal goed gegaan. Romy heeft haar dagelijkse werkzaamheden uitgevoerd op kantoor, en hiernaast ook haar Spaanse woordenschat vergroot. Eenmaal thuis aangekomen, hebben wij samen onze heerlijke, eigengemaakte soep gegeten waarna er een rustig avondje volgde.

Woensdag 30 mei

Vandaag stonden we weer samen op en besloot Bente om mee te gaan naar kantoor. Eenmaal op kantoor stond jan en alleman klaar om te vragen hoe het ging, en of ze misschien echt niet even langs de dokter moest. (In Nederland noemt men dit een verkoudheid… In Spanje lijkt het wel een giga ziekte die je met je meebrengt, en krijg je nog net geen antibiotica.) In onze pauze zaten we heerlijk in de zon in het park, terwijl het aan de andere kant van het park onweerde. We wisten niet zo goed wat we nu eigenlijk zagen, maar volgens de locals was dit wel normaal. Na een gezellig praatje met een Spaanse chico (40 jaar oud) van een ander bedrijf, zijn we weer terug naar kantoor gegaan. We waren net binnen, toen het opeens begon te stortten van de regen.

Na een middag hard werken, besloot de binnenkant van Bente haar maag er via de bovenkant  weer uit te komen… Gelukkig voor Romy had Bente een knot in en hoefde zij haar haren niet omhoog te houden. (Het leek wel het einde van een stapavondje...) Na wat frisse lucht vonden we dat het beter was dat we naar huis gingen. Eenmaal thuis aangekomen, is Bente meteen gaan slapen. Kort hierna volgde Romy, want zij voelde zich ook niet helemaal 100%. (Girl problems… you know?!) Voordat jullie denken dat Bente ziek was door onze kookkunsten, dit is NIET het geval! 😉

Donderdag 31 mei

Aangezien het woensdag met ons niet al te best ging, besloten we donderdag om thuis te blijven. Uiteindelijk was dit een goede beslissing, omdat Romy na een verfrissende douche de vloer eventjes van dichtbij wilde bekijken. Gelukkig kwam het nog net niet zo ver, en is zij op het balkon gaan zitten om wat frisse lucht binnen te krijgen. Helaas kon zij niet van het fantastische uitzicht vanaf het balkon genieten, door alle zwarte vlekken voor haar ogen… Na een besef momentje van Romy dat zij volledig zwart zag, heeft Bente (die inmiddels lichtelijk in paniek was) maar iemand van het stagebedrijf gebeld. Doordat Bente aan de telefoon in shock was, werd er bijna een ambulance door een van de medewerkers van Eurogroup geregeld. In het tweede telefoontje werd besloten om Susana en Sandra naar ons appartement toe te laten komen. Zij hebben voor ons de dokter gebeld en gevraagd om advies. Na wat crackers en 2 paracetemol voelde Romy zich weer wat beter en had zij alleen nog last van de gebruikelijke periodekrampen… Aangezien wij geen kruik hebben, kwam Sandra met een tip van haar oma. Ze vroeg om een paar theedoeken en een strijkijzer. Vervolgens streek ze de theedoeken warm en legde Susana ze op Romy haar buik/rug. Dit zag er zó belachelijk uit dat we er een foto van hebben gemaakt.

Nadat de pijn langzamerhand minder werd, besloten Susana en Sandra eten voor ons te halen bij een local tentje. Dit bestond uit verse pasta en linzensoep wat ervoor zou zorgen dat we onze energie weer op zouden bouwen. Verder bestond deze dag uit bankhangen en veel rust pakken…

Vrijdag 1 juni

Eurogroup koos ervoor om ons nog een dagje uit te laten zieken, zodat we maandag weer helemaal aangesterkt aan het werk konden. Overdag hebben we vooral heel Videoland afgekeken en in de avond zijn we even naar buiten gegaan voor wat frisse lucht. Hier kon een bezoekje aan één kledingwinkel natuurlijk niet ontbreken 😉 . We zijn vroeg ons bed ingedoken, aangezien wij zaterdag een afspraak hadden staan om onze nageltjes te laten doen.

Zaterdag 2 juni

Zaterdagochtend stonden we gelukkig allebei weer met een goed gevoel op en zijn we met de bus naar Valencia vertrokken. Dit was een apart ritje, omdat wij alleen wisten waar we in moesten stappen en niet waar we uit moesten stappen. (Echt weer iets voor ons…) Uiteindelijk zijn we maar uitgestapt op het punt waar iedereen ineens de bus verliet, en hebben we het echte centrum van Valencia ontdekt. Tijdens ons eerste weekend in de stad dachten wij namelijk dat we de ´´Mercado Central´´ hadden gevonden, alleen viel dit erg tegen. Eenmaal in het echte centrum van Valencia, belandde we toevallig in de goede ´´Mercat Central´´. Toen we binnenkwamen, begrepen we pas het verschil in de namen en wat we vorige week hadden gemist. We konden onze ogen niet geloven, en hebben genoten van een heerlijke beker met vers fruit die ze verkochten bij een van de kraampjes.

Nadat we onze buikjes vol hadden gegeten aan fruit, was er nog tijd over om wat winkeltjes binnen te gaan voordat onze nagels werden gedaan. Met ons luxe luizenleventje hier, besloten we om voor die 4 minuten afstand toch maar een taxi  te pakken. Vervolgens zijn wij heerlijk vertroeteld en werden onze nagels keurig gedaan. Hierna was het tijd om een lekker taartje te gaan eten met Bente haar oude buurjongen en zijn vriendin. Zij hadden het idee om naar het welbekende tentje ´´La más Bonita´´ toe te gaan. Dit tentje staat bekend om hun grote, heerlijke taarten en de lichtblauwe uitstraling. (zie foto) Om te zorgen dat we onze vitamines binnen zouden krijgen, hebben we gekozen voor een stuk appeltaart. Na een gezellige middag vol tips over Valencia hebben wij onze shoptrip vervolgd, en zijn we gaan kijken of dezelfde winkels als vorige week inmiddels al een nieuwe collectie hadden.

Wij hadden ons zo vol gegeten aan taart, dat we pas later die avond nog een pizza, een yoghurt/schepijsje en een paar snoepjes naar binnen hebben gewerkt. We zaten behoorlijk vol en besloten om neer te ploffen op een bankje midden in het centrum. Plotseling ontdekten we dat we op een feest waren beland waar iedereen de zegen van God kreeg. Dit werd groots gevierd en we hebben nog een tijdje genoten van het Spaanse gezang en gedans.

Zondag 3 juni

We zijn de zondag rustig begonnen en hebben deze ochtend heerlijk uitgeslapen. Na een schoonmaak in het appartement, besloten we rond het middaguur boodschappen te gaan doen bij de plaatselijke supermarkt. Bij aankomst bleek dat de supermarkt, die normaal gesproken als enige open is op zondag, dicht was. Daar stonden we dan in de hitte met onze boodschappentassen, zonder boodschappen. Aangezien wij weinig eetbare dingen in huis hadden, moesten we echt naar de supermarkt.

Na een behoorlijke tijd wachten in de hitte, kregen wij van Susana het adres van een supermarkt die écht open zou zijn. We hebben zo snel mogelijk een taxi aangehouden en zijn naar het desbetreffende adres gereden. Bij aankomst wisten wij niet dat er ook supermarkten waren in Disney parken 2.0. Wij bevonden ons namelijk in het grootste kinderparadijs ooit. We hebben aan de eerste beveiliger die we tegenkwamen, gevraagd waar de supermarkt was waarop hij ons vrolijk de weg wees. Dit zag er behoorlijk negatief uit, omdat de rolluiken naar beneden zaten… Oftewel, weer geen boodschappen voor ons. Uiteindelijk hebben we ons geluk gevonden in een hamburger van de Burger King, waarna er natuurlijk geen ijsje kon ontbreken. Hierna hebben we de missie brood zoeken 2.0 ingezet, en zijn we alle restaurants en food ketens afgegaan om een ontbijt bij elkaar te sprokkelen. Na lang zoeken, kwamen wij aan bij een koffietentje waar we uiteindelijk 2 bagels en 2 croissantjes hebben kunnen scoren. Helaas werden we flink opgelicht, aangezien we €9,00 hiervoor betaalden.

Na een zo´n €40,00 aan taxi- en eetkosten waren wij gelukkig wel 2 bagels en 2 croissantjes rijker! Voortaan toch maar geen boodschappen meer doen op zondag...

Kortom is week 3 een wat mindere week geweest met al het ziek zijn, maar gelukkig hebben we deze wel kunnen afsluiten met een spannend en ondernemend weekend.

We hopen dat jullie weer een leuke reactie achter willen laten, en hebben genoten van ons verhaal!

Adiós/later alligator,

Bente & Romy

1. Chris, Carla en Sem:
    4 juni 2018
    Jeetje meiden, wat een verhaal weer. Ondanks het ziek zijn lees ik tussen de regels door toch een hoop lol en vermaak...gelukkig maar. Op naar week 4, het kan alleen maar leuker worden :-) Have Fun Girls!
  2. Jannette en Ferry:
    4 juni 2018
    Hey dames, gelukkig allemaal op z’n pootjes terecht gekomen! Ik heb er gewoon slecht van geslapen en me zeker zorgen gemaakt om jullie, maar wat zorgen ze goed voor jullie, de dames van het stagebedrijf, super fijn! Heerlijk de week goed afgesloten, ben aan het aftellen om samen met jullie Valencia te bekijken...................wederom een super leuk verhaal, fijne week en tot jullie volgende blog, dikke kussssssss😘
  3. Opa en oma witberg:
    Hoihoi, samen.
    wat gezellig om te lezen dat jullie het naar je zin hebben.
    jammer van jullie ziek zijn maar dat is ook weer voorbij, en er is goed voor jullie gezorgd, fijn hoor.
    een gezellige 4de week maar dat gaat vast lukken!! Knuf van ons.
  4. Roos:
    4 juni 2018
    Hoi meiden, een pittig weekje voor jullie en zo fijn dat jullie goeie zorg daar hebben gekregen. En ook weer goed om te lezen, dat jullie zo aan het genieten. Niet normaal hoe snel het allemaal gaat. Alweer de 4e week in meiden, nou tot de volgende blog😚
  5. Koenta:
    4 juni 2018
    he meiden, klinkt heftig allemaal zeg heel fijn dat die twee vrouwen jullie zo snel te hulp kunnen schieten echt geweldig, jammer dat jullie week zo verlopen is. En echt bizar hoe snel alles gaat he meiden echt niet te geloven alweer de vierde week ongelofelijk. Maar toch leuk om te horen dat jullie ook gewoon lekker jezelf laten verwennen zoals je nagels te doen echt top. Nou meiden bedankt voor deze blog ik verheug me nu al op de volgende.
    tot de volgende keer !
  6. Brian:
    4 juni 2018
    Volgens mij moet er maar eens een weekendje Valencia geboekt worden in de herfstvakantie ofs 😍 ziet er echt heeel gaaf uit!!
  7. Petra:
    4 juni 2018
    Lekker bezig dames! Voortaan voorgebakken broodjes op voorraad?
    En hopelijk weer helemaal opgeknapt. Ziek zijn met mooi weer voelt veel rotter weet ik uit ervaring! Bleeeee'e
  8. Astrid:
    4 juni 2018
    Hey meiden, wat jammer van afgelopen week. Ff een dipje maar gelukkig fijn geholpen door de 2 dames van het bedrijf. Ze zorgen gelukkig goed voor jullie. Deze week gaat vast beter. Veel plezier en geniet ervan. Dikke kus van tante as😊☀️
  9. Ferry de Bruijn:
    4 juni 2018
    Hoi Bente en Romy, nu heb ik even de tijd genomen om jullie verhaal te lezen. Goed verhaal en ik moet zeggen samen komen jullie een heel eind. Ik ben trots op jullie, dikke knuffel voor allebei van een grote F(an)erry
  10. L. van Geest:
    Hoi dames
    Wat knap zeg dat Julie ondanks dat jullie een beetje aan het kwakkelen waren met de gezondheid er nog zo’n leuk verhaal van weten te maken. Dan moet je toch over een grote dosis humor en veerkracht beschikken. COMPLIMENTEN
    Ondanks alles hebben jullie zo te lezen te lezen nog een prima week van weten te maken .
    Fijn ook dat er vanuit het bedrijf zo goed voor jullie gezorgd wordt.

Lieve groetjes van Leendert en Shirley
  11. Melanie en Jacqueline:
    5 juni 2018
    Hey meiden wat is het toch leuk om jullie blog te lezen. Blij dat jullie weer zijn opgeknapt en fijn dat als er wat is jullie geholpen worden. We kijken weer uit naar jullie blog😗😗.
    Groetjes Melanie en Jacqueline
  12. Jannette en Ferry:
    5 juni 2018
    Hier een enthousiaste Oma Jos, ik zou wel even bij jullie om een hoekje willen kijken hoor!! Wat een leuk verhaal, fijne week en ik kijk uit naar jullie volgende verhaal, dikke knuffel Oma Jos
  13. Jannette en Ferry:
    5 juni 2018
    Wat even leuk verhaal meiden, ik heb het gelezen op de computer, fijne week gewenst! Groetjes Oma Maartje
  14. Marijke Koelewijn:
    6 juni 2018
    Beterschap als het nog nodig is, fijn dat jullie steeds gezonder eten :)
  15. Marleen:
    8 juni 2018
    Hoi dames, gelukkig zijn jullie weer opgeknapt en hebben we weer van een super leuk geschreven update kunnen genieten. Helemaal top 😘😘😘