Semana 1

18 mei 2018 - Valencia, Spanje

Buenos Días chicos y chicas,

Op dit moment zitten wij aan ons bureau op het kantoor. De eerste 5 dagen zijn voor ons omgevlogen! Dit waren dagen vol met alleen maar leuke leermomenten en ervaringen. Deze blog bestaat uit 5 dagen in plaats van 7, omdat wij komend weekend weggaan en jullie al zoveel leuks te vertellen hebben. Het liefst lopen wij de hele dag met een Go Pro op ons hoofd om jullie alles te laten zien, maar helaas zijn wij niet zo technisch. Distruta de nuestra historia de la primera semana! (Geniet van het verhaal over week 1!)

Maandag 14 mei

Maandag 14 mei was de dag waarop wij dan eindelijk gingen vertrekken naar Valencia. Om 12:00 uur stonden wij nog steeds bij de incheckbalie terwijl wij om 12:40 de lucht al in gingen. Maarja… Romy en Bente hadden natuurlijk allebei overgewicht en moesten een speciaal label aan de koffers. Na een discussie en begrip van de stewardess hebben wij een normaal bedrag kunnen betalen, en konden ook wij eindelijk door de safety check heen. Na emmers vol met tranen en knuffels hebben wij afscheid genomen van onze familia. Wij dachten nog heerlijk te kunnen shoppen op het vliegveld om ons overgewicht nóg erger te maken, maar helaas stond ons vliegtuig al klaar. Na een fotoshoot voor het vliegtuig, stapten we erin en vlogen we binnen 2,5 uur naar Valencia. Toen wij eenmaal de prachtige zee van Spanje zagen, konden we ook eindelijk de landingsbaan van Valencia zien. De piloot vond deze landingsbaan blijkbaar zo mooi dat hij besloot om een doorstart te maken. Zo verliep ongeveer de situatie in het vliegtuig;

Romy; ´´YESSS, we zijn er bijna! Hij geeft nog een beetje gas voor een goede landing!´´

Bente; *Stil, schijt 7 kleuren in d´r broek* ´´Room dit is niet goed, je hoort geen gas te geven bij de landing… maar te remmen!!!´´

*Plotseling zagen wij de grond weer onder onze voeten vandaan gaan. Beiden gleden wij bijna uit onze stoelen van het angstzweet.*

*Hele vliegtuig gaat alle kanten op door de turbelentie en maakt verschillende vrije vallen, mensen gillen het hele vliegtuig bij elkaar.*

Romy; ´´Bent, ik heb een gelukspoppetje van oma Wil gekregen, ik zal hem pakken!´´

Bente: ´´Daar kom je nu pas mee...??!!´´

*Uiteindelijk hebben wij de landigbaan voor de 2e keer mogen zien, eindigend als een stel baby´s met een gelukspoppetje tussen onze beide handen*

(Nu kunnen we er gelukkig hard om lachen.)

We werden opgehaald door de baas/stagebegeleider die aan kwam zetten in een dikke BMW. Eenmaal ingestapt, ging zijn ringtone af waardoor wij dachten dat we bij James Bond in de auto zaten. We reden gelijk door naar Eurogroup Valencia om hier te worden rondgeleid en voorgesteld aan de meeste werknemers. Wij hebben de eerste dag al kennis gemaakt met alle afdelingen van het bedrijf. Halverwege de rondleiding liepen wij langs de IT om en vingerafdruk te laten maken. De vingerafdruk wordt hier gebruikt om deuren mee open te maken. (Misschien is onze stagebegeleider dan toch wel James Bond 2.0)

Na alles te hebben gezien, zijn we naar ons appartement gebracht door Ricardo (James Bond 2.0). Toen wij aankwamen dachten we echt dat we waren beland bij een 5-sterren hotel! We gingen met een lift naar ons appartement, waarna we een korte tour kregen door alle kamers, de keuken etc. We konden onze ogen niet geloven, zo mooi! Ricardo had voor ons een werknemer geregeld die ons met de opstartproblemen (boodschappen) zou helpen. We hebben hem ongeveer 2 uur mee lopen slepen door de Carrefour en hij bleef gewoon lachen. Hierna was onze hectische maandag voorbij en begonnen wij aan onze stageweek!

Dinsdag 15 mei

De eerste officiële werkdag is aangekomen. We werden om 08:15 opgehaald door een collega. We zijn beiden naar ons eigen bureau gegaan en hebben hier van verschillende collega´s uitleg gekregen over Eurogroup. Om 13:30 was het tijd voor een pauze van 2 uur. (WHAAAT ?! 2 UUR? jup...) Wij hebben heerlijk onze bammetjes gegeten in een park 5 minuten vanaf het bedrijf. Vele collega´s nemen een duik in het zwembad of gaan sporten, want dat heeft dit bedrijf allemaal. Om 15:30 gingen we weer aan de slag tot 19:00, toen werden wij weer naar huis gebracht door een andere collega. We hebben deze avond een tour gekregen door Paterna, zodat we weten waar we alles kunnen vinden. (euhm... vooral kledingwinkels)

Woensdag 16 mei & donderdag 17 mei

Deze dagen hebben wij op kantoor gespendeerd. Hier hebben we uiteraard ontzettend veel leerzame dingen geleerd. Iedereen is harstikke lief voor ons! Ze willen ons allemaal beschermen tegen de gypsies (De gypsies wonen dicht tegen de supermarkt aan. Dit is ongeveer 10/15 minuten van ons appartement en we mogen hier absoluut niet ´s avonds heen van alle werknemers.)

Donderdagavond zaten we heerlijk te toiletteren tot dat wij ontdekten dat we een huisdier hebben in het luchtrooster! We noemen hem ook wel Pino, we weten alleen nog niet of het een jongen of een meisje is…. Het is wel heel gezellig als je ´s ochtends je tanden staat te poetsen en Pino fluit naar je, dan weet je in ieder geval dat je er goed uitziet voor stage.

Vrijdag 18 mei

Vrijdag 18 mei, de verjaardag van Bente! Romy had natuurlijk 1 grote verassing voorbereid. Bente wist er natuurlijk ook eecchttt NIETS vanaf…. (Romy deed alles opvallend) Om 7:00 was het tijd voor de verassingsmuffin met heerlijke gesmolten kaarsvet eroverheen, dit kwam door de 18 jaar kaarsjes. Super lief natuurlijk! Bente stapte uit het bed en belandde in een versierde woonkamer. Hierna zijn we naar stage gegaan net als elke normale dag. Alle Spanjaarden kwamen één voor één feliciteren en we maakten voor de eerste keer de fout over het aantal zoenen. Het is hier natuurlijk 2 zoenen in plaats van 3... (awkward) Rond een uurtje of 11:00 werd er natuurlijk een kinderfeestje gevierd. Iedereen was enthousiast en genoot van de heerlijke superhelden taart.

Nu we dit typen, zitten wij hier met een heerlijke buik vol met taart en moeten wij jullie vertellen dat dit alweer het einde is van de blog. Over een paar uurtjes vertrekken naar Benidorm, waar de oma van Bente overwintert. Een heerlijk weekendje zonnen!

Muchas gracias voor het lezen en laat een gezellige reactie achter! (PS;We denken eraan om misschien een boek te gaan schrijven over de belevenissen in Valencia :))

Una dikke kus en knuffel vanaf hier!

Bente & Romy

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Roos:
    18 mei 2018
    Leuk om te lezen en best een spannende vlucht. Gelukkig dat mijn moeder dat poppetje had gegeven😂😂😂
  2. Patty & Liv:
    18 mei 2018
    Erg leuk geschreven meiden! Veel plezier dit weekend, geniet van het mooie weer daar 😘
  3. Chris, Carla en Sem:
    18 mei 2018
    Haha goed verhaal, lekker kort 😂. Ontzettend leuk om te lezen al hebben we al veel van jullie gehoord! Geniet samen van dit mooie avontuur en veel plezier tijdens jullie weekendje Benidorm😚 op naar week 2. Adios😉
  4. Wil Kouwenhoven (oma van Koen):
    18 mei 2018
    Wat een verhaal zeg Romy en Bente, zeker over dat vliegtuig en gelukkig allemaal goed afgelopen. Goed weekend he in Benidorm het is daar vast aangenamer dan hier.
  5. Jannette en Ferry:
    18 mei 2018
    😂😂😂😂😂😂Super leuk geschreven, wat zitten jullie er mooi bij!! Een goede busreis vanavond en veel plezier bij Oma Jos dames, lieve groet 😘😘
    Ps ik ben helemaal nieuwsgierig geworden naar James Bond 2.0 ...................
  6. Tante jolien:
    18 mei 2018
    Wat een leuke eerste week!! Gaaf om je zo te volgen. Groetjes vanaf gran canaria 😎
  7. Jose:
    Wat socchrijven jullie gezellig😀
    Heel veel plezier bij oma Jos 🌞🌞🎂🥂
  8. Opa en oma witberg:
    Hoihoi,
    wat gezellig om alles van jullie te lezen, weten wij ook een beetje hoe jullie het daar beleven.
    bofkonten om ook nog een weekend Benidorm mee te maken , geniet er van hoor,
    uper mooi apartement , knuf opa en oma.7
    Veel plezier het weekend en tot horns

e het hebben.
    bofkonten om ook nog een weekend Benidorm
  9. Ilse van den Bogert:
    Super leuk☺️
  10. Monique:
    18 mei 2018
    Wat leuk om dit te lezen, zo te zien hebben jullie een super stage plek!!!
    Heel veel plezier bij oma Jos op je verjaardag!!! Dikke kus van ons😘
  11. Nel van de laar:
    18 mei 2018
    Hier een berichtje van koenze oma nel ik heb je reisblok ook gelezen wat een avondtuurhebben jullie beleef gelukkig is slles goed gegaan geniet er van ik blyf je ook volgen heel leuk is dat koen heb ook een reisblok zo kan ik hem ook volgen groettjes koen oma en opa
  12. Yasmin:
    19 mei 2018
    Zo leuk geschreven meiden!! Ik ga stuk😂 Doe de groetjes aan Pino xx
  13. Marijke Koelewijn:
    19 mei 2018
    Wat een helden zijn jullie! Veel plezier met shoppen, zonnen, pauze houden en o ja, ook nog stagelopen.
  14. Marleen:
    20 mei 2018
    Toppers!! Bedankt voor het super leuke verslag. Dat wordt heerlijk genieten van deze mooie reis, veel liefs Marleen😘
  15. Koenta:
    20 mei 2018
    altijd overtreffen met dier verhalen van je !
  16. Britt:
    Super leuk !❤️