Semana 9

13 juli 2018 - Westland, Nederland

Hola lieve vrienden en familia,

Het is zo ver... onze laatste dag! Wat hebben wij genoten van de afgelopen weken, maar wat zijn we stiekem ook weer blij dat we vanavond lekker in ons eigen bedje slapen 😉

Maandag 9 juli, dinsdag 10 juli, woensdag 11 juli

Ja jullie zien het goed, we doen het even iets anders dan normaal in deze blog. Maandag, dinsdag en woensdag zijn we namelijk vooral bezig geweest met het leren kennen van onze nieuwe afdelingen, en het afronden van onze schoolopdrachten. Natuurlijk moesten er ook boodschappen worden gedaan en hebben we zoals gewoonlijk op dinsdag weer even een work-out gedaan.

Donderdag 12 juli

De een-na-laatste dag, woehoeee! In de ochtend zijn we naar kantoor gegaan om de laatste zaken af te ronden. Hiernaast hebben we bedankbrieven geschreven, en gezorgd dat alle puntjes op de i staan voor ons afscheid.

Om 14:00 uur was het tijd om terug te gaan naar onze zwijnenstal (a.k.a. het appartement) om eens te gaan kijken of alles wel in onze koffers zou passen. Daar gingen we dan, in onze bh´s en trainingsbroekjes aangezien het verschrikkelijk heet was, onze spullen bij elkaar rapen. Toen Bente aan Romy vroeg of zij even wilde helpen met het wegen van haar koffer, kregen we hem amper de lucht in. Toen het ons eindeijk gelukt was, schrok Romy zich een hoedje aangezien de teller van de weegschaal richting de 26kg. Fuuuck, weer overgewicht! Romy achtervolgde al snel met haar overgewicht, en dus besloten we maar 10kg per persoon bij te kopen via Internet... Tja, je moet er iets voor over hebben om al je spullen weer in Nederland te krijgen. Al dat shoppen was het wel waard natuurlijk 😉.

Na het inpakken, was het helaas tijd om onze zwijnenstal om te toveren tot een schoon droompaleis. De bezem, dweil, afwasborstel, pleeborstel en het schoonmaakdoekje waren allemaal van de partij en hebben ervoor gezorgd dat alles weer spik en span was. Aangezien wij ongeveer twee emmers zweet verder waren, was het tijd om onze (zelfgemaakte, jaja...) tomatensoep op te warmen en te gaan douchen. Het douchen was behoorlijk zinloos, want een uurtje later gleden we zowat uit bed door het zweet… Al met al, hebben we een lekkere drukke dag gehad waardoor we snel in slaap zijn gevallen.

Vrijdag 13 juli

Vrijdag de 13e, wat een geluk dat wij precies vandaag gaan vliegen. ´s Ochtends werden we bij het appartement opgehaald, aangezien we vier boodschappentassen met cadeaus en een zwembad mee moesten nemen naar kantoor. Na heel wat gekke blikken, kwamen we aan op kantoor en hebben we ons voor de laatste keer achter ons bureau gesetteld.

Op dit moment schrijven we onze aller laatste blog. Over een uurtje gaan we iedereen van Eurogroup bedanken door middel van een korte speech. Iedereen geven we een cadeautje, we maken wat foto´s (speciaal voor onze mama´s) en breiden vervolgens een einde aan deze blog...

Voor alle afdelingen binnen Eurogroup hebben we een pakketje gemaakt met allerlei typisch Nederlandse snoepjes, stroopwafels, chocolade en theezakjes. We hebben alle cadeautjes uitgedeeld en ze vonden het geweldig! We kregen van iedereen twee zoenen en een goede vlucht toegewenst. Zo leuk om te zien dat we echt een band hebben opgebouwd met de mensen hier!

Voor degene die ons tijdens deze negen weken hebben geholpen met verschillende dingen, hebben we een iets uitgebreider cadeau gemaakt. Dit bestond uit een pallet met daarop een mok met gedroogd fruit erin. Iedereen die de mok kreeg, was erg verrast en vond het super leuk. Maaar, we hadden the best for last bewaard want voor Mati wilden we nóg iets extra´s doen. Zij keek deze hele week al op tegen ons vertrek en dus riepen we, terwijl we op haar afdeling aankwamen met het cadeau, ´´Matiii, it´s time to cry´´. Ze begon al zenuwachtig te lachen toen ze ons zag en jahoor, vijf minuten later stonden we met z´n drieën te huilen door de bedankbrief die we voor haar hadden geschreven… Hierin stonden namelijk alle leuke momenten beschreven, en dat we haar zeker gaan missen! Naast de mok die ze kreeg, hoorden we tijdens het weekendje weg in Sagunto dat ze graag zo´n grote beach handdoek wilde. Deze hebben we daar stiekem gekocht, en viel vandaag erg in de smaak.

Nu gaat ons laatste kwartiertje toch écht in hier op het bedrijf, want wij vertrekken zo samen met Mati naar haar dochter om te lunchen met z´n allen. Een betere afsluiting kunnen we niet krijgen! Doordat Mati het erg druk heeft op het werk, brengt haar dochter ons naar het appartement waar wij onze (loodzware) koffers pakken, en doorgaan naar het vliegveld.

Dit was het dan, ons avontuur zit erop… We hopen dat we jullie leesniveau tijdens deze weken wat hoger hebben gelegd door al onze lange stories 😉 Wij hebben ervan genoten, en zijn zo dankbaar dat we dit allemaal hebben kunnen meemaken!

Bedankt voor alle leuke/lieve reacties onder onze blog, en tot over een paar uurtjes! (Als we oooit nog terug willen komen naar ons koude kikkerlandje)

Hasta luego!

Jullie Spaanse chicas

1. Mati:
    13 juli 2018
    My dear "daughters". It was so nice to have you here with us. I really enjoyed all the time we spend together. Thank´s for all the work you did, it really helped a lot. Thank´s also to you for all the nice and funny moments. I hope it is not a good bye ... hope it is a "see you again soon". Thanks for the lovely notice you wrote for me , even if it made me cry it was really beautiful. Thanks for the present, you will be with me always when I go to the beach :-) and for all those little things you know they are important for me and you take notice of them and let me know in your letter. It´s a pitty you go but your family will be happy you are back. Wish you all the best for your future and see you soon. You know my house is your house. LOVE YOU SO MUCH mis chicas . kisses kisses kisses
  2. Mati:
    13 juli 2018
    forgot .............. you are so beautiful spanisch dressed girls . So nice :-) and funny moments jajajajaja
  3. Roos:
    13 juli 2018
    Wat mooi om dit lezen, jullie hebben het daar zo goed gehad en wat fijn is dat. En Mati wat een lieve vrouw is dat, jullie Spaanse moeder.
    Meiden veilige reis terug en een stage om nooit meer te vergeten.😙
  4. Chris, Carla en Sem:
    13 juli 2018
    Hi chicas, wat mooi om te lezen en zoooo lief hoe Mati jullie in haar armen en hart heeft gesloten♥️, met recht een prima 2e moeder voor deze 10 weken! Dit pakt niemand jullie meer af en wie weet gaan jullie snel nog een keer richting Valencia!
    Maar wat kijken wij uit naar vanavond zodat we jullie weer in onze armen mogen sluiten!
    Al met al een geweldige ervaring met mooie herinneringen, dit nemen jullie voor altijd met je mee.
    Goede vlucht meiden en tot over een paar uurtjes. Kuzzzzz😚😚
  5. Opa en oma witberg:
    13 juli 2018
    Wat een mooi verhaal van Mati, dat komt recht uit haar hart.
    wij wensen jullie een goede reis met je zware koffers???
    en vanavond fijn om weer in Naaldwijk te zijn.
    knuf opa en oma.
  6. Monique:
    13 juli 2018
    Whow whow whow, wat een waanzinnige stage hebben jullie gehad, heerlijk om iedere week weer te lezen dat jullie het zo fijn hebben.
    Ik ben bevoorrecht dat ik samen met Jannette bij jullie ben geweest, 2 leuke lieve globetrotters die ons van alles hebben laten zien, wij mochten niet eerder weg dan dat we speciale gebouwen en een markt hebben bekeken, ik heb onwijs genoten van jullie!!!
    Een hele goede vlucht en tot heeeeeeeeel snel!! Dikke kus Momo
  7. Jannette en Ferry:
    13 juli 2018
    Zojuist jullie blog en de mooie reactie van Matti met tranen in mijn ogen gelezen! Wat een mooie bijzondere ervaring is deze stage geweest en wat hebben jullie veel geleerd, dit staat niet in jullie lesboeken! Dankbaar dat ik met Monique bij jullie zijn geweest en Matti hebben mogen ontmoeten, dit voelde gelijk zo goed!! Het mooie bedrijf mogen zien, jullie apartement en de prachtige stad, maar wat heerlijk om je hier weer om ons heen te hebben, wijzer en vele malen bruiner 😂😂! Tot straks een goede vlucht en adios op Zestienhoven 😘😘
  8. Marijke Koelewijn:
    13 juli 2018
    Wat een toppers zijn jullie!
  9. Machteld van Roon:
    14 juli 2018
    Wat een mooie afsluitingsblog van jullie waanzinnig mooie stagerend!!!! Veel geleerd, leuke dingen gedaan maar vooral een super ervaring in Valencia met werken en leren kennen van mensen! Een tijd om nooit te vergeten . Het samen ook zo fijn te hebben gehad is ook heel veel waard. Nu alweer een nachtje in jullie eigen bed geslapen , gelukkig ook hier nu wakker worden net een zinnetje!!! Genieten van de vakantie en alle herinneringen!!! Het was erg leuk om jullie verslagen te lezen en op deze manier mee te leven, ook jullie bedankt😘😘😘🍀🍀🍀☀️☀️☀️
  10. Mati:
    16 juli 2018
    Hola chicas :-) Eerste dag zonder jou en je minder. Kusjes :-)